|
Auteur |
Bericht |
van the Hill
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 13 nov 2008 13:21 Onderwerp: Opiumwet en binnetreden |
|
|
Beste lezers,
Stel:
De politie doet onderzoek naar aanleiding van een M-melding, naar een woning alwaar volgens de M-melding een hennepplantage in werking is.
Vervolgens maken zijn een warmtescan(positief) en een meting van de piekbelasting.
Voorts schrijft de HOVJ van de politie een machtiging uit tot binnentreden in de woning.
Welk artikel kan hij gebruiken. ?
In andere disscusies ben ik tot de conclusie gekomen dat op basis van artikel 9 OW het mogelijk is.
Voorts tref je de hennepplantage aan. Vervolgens neem je de hennep en de overige goederen in beslag. Nu is mij ook duidelijk geworden dat je de hennep in beslag neemt op basis van artijkel 9 OW. Is vatbaar.
De overige goederen die overblijven, bakken, lampen, filters, worden deze dan ook in beslag genomen op basis van de OW of op basis van SV 96.
Voorts rest mij nog de vraag:
Is de in beslag name (vatbare voorwerpen) uit de OW bedoeld om enkel middelen,preparaten en stoffen in beslag te nemen, of valt het stukje "vatbaar" uit de OW weer terug op 94SV. |
|
|
|
 |
van the Hill
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 15 nov 2008 1:44 Onderwerp: |
|
|
+ 600 hits, is er niemand die een antwoord heeft ? |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 15 nov 2008 13:40 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp je vraag misschien niet, maar ik zou zeggen dat het doel van inbeslagname niet in de OW staat beschreven maar in 94/94a SV. Voor de vraag of iets vatbaar is zul je dus terug moeten naar SV. Afhankelijk van de casus kunnen dit dus ook andere voorwerpen zijn zoals bijv. een geldbedrag of een auto waarmee de verdovende middelen worden vervoerd. |
|
|
|
 |
|