|
Auteur |
Bericht |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 jul 2007 0:26 Onderwerp: Ophalen container mislukt, wie betaald? |
|
|
Een situatie die zich bij mijzelf voordeed.
Onlangs was ik aan het verbouwen en de aannemer liet op mijn verzoek door een extern bedrijf een container in mijn achtertuin plaatsen. Mijn achtertuin is bereikbaar vanaf de openbare weg, dan een anderhalve meter groenstrook, ongeveer evenveel troittoir en dan mijn tuin.
De container werd geplaatst. Tijdens het plaatsen zakte de vrachtauto een stukje weg en dreigde vast te komen zitten maar het lukte om de container te plaatsen. Tijdens het ophalen enkele weken later heeft het geregend en het lukt het bedrijf niet om door de drassige grond te komen, de vrachtauto zakt weg met zijn achterwielen en de chauffeur gaat weer. Enkele dagen later lukt het weer niet, ondanks mijn verzoek om rijplaten mee te nemen, hetgeen niet gebeurde. Gelukkig ging het vriezen en kon de container alsnog weggehaald worden tijdens de derde poging.
De aannemer stuurt mij nu een rekening voor de mislukte poging. Ik protesteerde, maar hij geeft aan dat de container op mijn verzoek in de tuin is geplaatst (hetgeen waar is) en dat ik daarom voor de kosten op moet draaien.
Mijn vraag: Ben ik als leek verplicht om te beoordelen waar men de container wel of niet kan plaatsen om hem vervolgens weer op te kunnen komen halen, of had de chauffeur die de container bracht dit zelf moeten beoordelen, hij zakte nota bene zelf ook weg. Ik ben niet bij de plaatsing aanwezig geweest overigens, mijn vriendin heeft het gezien.
Wat vinden jullie? |
|
|
|
 |
Sam01
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 05 jul 2007 20:08 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij dat dit onder het eigen risico van de aannemer valt. Hij heeft er verstand van dus van hem moet geacht worden dat hij weet waar hij een container moet plaatsen. |
|
|
|
 |
Bordewolf
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 21:59 Onderwerp: |
|
|
volgens mij bent u als consument beschermd hiertegen. Wanneer de container wordt opgehaald dient het bedrijf rijplaten mee te nemen, zeker wanneer hij weet dat de container in de tuin staat !
Hoewel de aannemer in uw opdracht handelt kan hij geen meerwerk indienen. Hij bestelt immers een onderaannemer die een container levert. Waar de container wordt geplaatst is ook ter beoordeling van de onderaannemer en de aannemer. |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 07 jul 2007 11:51 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties,
is er iemand die bovenstaande reacties juridisch kan onderbouwen met wetsartikelen danwel jurispdrudentie?
Groeten,
Jerry |
|
|
|
 |
|