|
Auteur |
Bericht |
Koop
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 feb 2011 14:09 Onderwerp: Opgezegd (proef)abonnement toch betalen? |
|
|
Ik heb een vraag met betrekking op mijn rechten aangaande een proefabonnement van HR Rendement.
Ik was ooit geabonneerd op HR Rendement. In 2009 heb ik het abonnement op HR Rendement schriftelijk opgezegd en hier kreeg ik ook een bevestiging van. Echter na de opzegging bleef ik HR Rendement ontvangen?!. Ik heb daarop direct gebeld met de ServiceDesk. Toen ik belde met de servicedesk werd me verteld dat hetgeen ik ontving HR Rendement Dossier bleek te zijn. Dezelfde blauwe kleur, hetzelfde lettertype echter in een hoekje het woord dossier. Volgens de servicedesk had ik er ooit een proefabonnement op genomen. Ik kan mij dat niet meer herinneren, ik heb nooit een handtekening ergens gezet. Rekeningen die ik van Rendement kreeg heb ik eigenlijk gewoon blind overgemaakt (niet heel handig natuurlijk) maar ik houd niet van achterstallige rekeningen dus zoiets gaat dan in een ruk door. Omdat Dossier dezelfde kleur en dezelfde stijl heeft is het mij nooit opgevallen dat dit echt een ander abonnement was dan HR Rendement. Ik ben dan ook van mening dat ik met het opzeggen van HR Rendement ook HR Rendement dossier zou hebben opgezegd. Rendement denkt daar echter anders over, zij houden vast aan de stelling dat ik dossier niet schriftelijk heb opgezegd en dus moet betalen voor een jaarabonnement a EUR130,-, en dreigen nu met een deurwaarder. Ik blijf vinden dat ik heb opgezegd en wil niet betalen maar wat is mijn recht? en hoe sterk sta ik als dit daadwerkelijk voor een rechter moet gaan verschijnen?
Alvast bedankt voor het antwoord!
 |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 23 feb 2011 16:30 Onderwerp: |
|
|
Mijn persoonlijke overtuiging is dat je op basis van redelijkheid en billijkheid een heel eind zou kunnen komen in deze zaak.
Heb je bijvoorbeeld ook nog op basis van je klantnummer (of iets dergelijks) opgezegd en is je klantnummer voor beide tijdschriften hetzelfde, dan neemt de kans op succes naar mijn mening toe.
Als ik adviseur zou zijn van HR rendement dan zou ik niet adviseren om een gerechtelijk incassotraject op te starten. |
|
|
|
 |
Koop
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 feb 2011 17:07 Onderwerp: |
|
|
Beste Dennis,
Dank voor je reactie!!
Ik heb het abonnement opgezegd en onder aan de brief mijn debiteurnummer genoemd. Dit nummer is, ik heb het net even nagekeken, inderdaad identiek voor "beide" abonnementen.
Ik zou het ook niet adviseren maar je weet niet of dit bedrijf misschien toch zo gek is om een traject in te starten. De kosten die daarmee gemoeid zijn kunnen aardig in de papieren lopen... en daar wil ik niet voor opdraaien..
Mochten er andere mensen wellicht iets dergelijks meegemaakt hebben dan hoor ik dat graag.
Grt, |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 24 feb 2011 17:18 Onderwerp: |
|
|
Ik zou je willen adviseren om met het argument van het debiteurennummer de zaak nogmaals aan te kaarten.
Overigens raad ik altijd aan om bij een opzegging op te nemen dat je "alle bestaande overeenkomsten" met het bedrijf wenst op te zeggen. |
|
|
|
 |
|