|
Auteur |
Bericht |
Van Dalsen
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2012 12:57 Onderwerp: Onverschuldigde betaling? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een nieuwe bijbaan en mijn werkgever heeft mijn eerste salaris overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer. Mogelijk kan t zijn dat ik zelf het verkeerde nummer genoteerd heb op mijn formulier.
Als het geld wordt overgemaakt naar een verkeerde rekening, maar wel duidelijk gericht naar mijn naam. Kan mijn werkgever het bedrag dan terugvorderen van deze rekening?
is dit dan niet een onverschuldigde betaling juridisch gezien of ligt dit
ingewikkelder?
alvast bedankt voor de hulp! |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 17 mrt 2012 19:42 Onderwerp: Re: Onverschuldigde betaling? |
|
|
Van Dalsen schreef: | Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een nieuwe bijbaan en mijn werkgever heeft mijn eerste salaris overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer. Mogelijk kan t zijn dat ik zelf het verkeerde nummer genoteerd heb op mijn formulier.
|
Dat komt dan voor jouw rekening en risico, zul je begrijpen.
Quote: |
Als het geld wordt overgemaakt naar een verkeerde rekening, maar wel duidelijk gericht naar mijn naam. Kan mijn werkgever het bedrag dan terugvorderen van deze rekening?
|
Een onverschuldigde betaling kan altijd worden teruggevorderd (of het succesvol is is weer een andere vraag, maar dat terzijde). Maar als jouw inlichtingen aan je baas achteraf niet blijken te kloppen, dan betwijfel ik of jouw baas die moeite gaat ondernemen en niet simpelweg zegt dat je daar zelf achteraan mag gaan. Hij heeft dan immers aan zijn verplichting tot uitbetaling uit hoofde van de arbeidsovereenkomst voldaan en heeft vast betere dingen te doen. Dat is wat ik zelf in ieder geval zou zeggen. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|