Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 21:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onttrekken reclasseringsmaatregel
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
creugers

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 19 mrt 2010 13:51    Onderwerp: Onttrekken reclasseringsmaatregel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn ex vriendin is helaas onverbeterlijk. In oktboer 2008 werd ze als drugsverslaafde opgepakt na een aantal autodiefstallen en tanken zonder te betalen. Zie hiervoor de andere topics die ik geopend heb. De straf was 15 maanden detentie met een hele serie aan bijkomstigheden. In de tussentijd in haar detentieperiode heeft ze nog een keer een uitstapje vanuit Ter Peel naar de rechtbank in Maastricht mogen maken om daar door de politierechter veroordeeld te worden voor het veroorzaken van een aanrijding met zwaar letsel. De strafmaat was 3 maanden cel, waarvan 1 proef (ik gooi altijd voorwaardelijk en onvoorwaardelijk doorelekaar), ontzegging van de rijbevoegdheid en nog een aantal dingen.

Op 11 december is ze vrijgekomen, en mocht ze op dagdetentie. Tot 3 februari was ze in feite nog in detentie, maar mocht ze toch al naar huis, maar moest ze iedere dag om 22:30 uur thuis zijn en blabla... Samen met haar moeder heb ik ervoor gezorgd dat ze een eigen woning heeft gekregen, maar daar hebben we nu achteraf spijt als haren op onze hoofden. Ze heeft haar moeder, haar vriend en mij gewoon zout in de ogen gestrooid. Tussen de dag van invrijheidstelling (11 december 2009) en donderdag 18 maart heeft ze zich moeten inhouden, en was het alsof ze echt niks meer met het wereldje te maken wilde hebben. Nee, ik ben een nieuw leven zonder drugs begonnen....

Tot 18 maart heeft ze dus bij haar moeder ingewoond, en na een woordenwisseling over te betalen kostgeld is ze vertrokken naar haar eigen woning. Daar heeft ze (nog) geen vloerbedekking op de grond liggen, geen behang tegen de muur want daar heeft ze geen geld geld voor omdat ze van een uitkering moet leven. Haar moeder ging haar afgelopen zaterdag bezoeken en schrok zich wezenloos. In haar woning trof ze een Marokkaanse man aan, en het was weer dezelfde puinhoop als ervoor. Om maar niks te laten merken dat ze weer gebruikt, rookt ze haar coke vanuit een bierblikje dat geschikt is gemaakt om mee te basen. Maar haar moeder is bekend van deze manier van gebruiken uit de tijd van voor haar detentie. Naast dit alles lag haar hele woning vol met lege flessen Baccardi en lege bierflesjes. En in de tijd dat haar moeder op bezoek was, kwam er twee keer een taxi voorrijden met een dealer. En dan nog steeds stug volhouden tegenover mij dat ze een ander leven is begonnen...

Totdat gisteren opeens een rekening van bijna € 800,-- bij haar moeder aankwam van de Mondriaan Zorggroep. Ze had zich al twee keer niet gemeld bij de psychiater van Mondriaan. Haar moeder heeft toen gebeld met Mondriaan en gevraagd of ze hiertoe niet verplicht was mee te werken. Moeders werd uitgelegd dat ze hiertoe verplicht was, en nu zit haar moeder helemaal in zak en as. en weet ze totaal niet meer wat te doen. Haar dochter heeft een lening aangevraagd om haar woning in te richten, en deze ook gekregen ook. Dit geld zal samen met die Marokkaanse vriendjes die bij haar in huis liggen intussen wel zijn omgezet in drugs en drank.

Van een kennis die bij haar in de buurt woont, weet ik dat dinsdagavond een ambulance voor de deur stond (valse melding), en dat ze in een stomdronken bui de ambulancebroeders duidelijk trachte te maken dat ze wist wie hierachter zat (ik dus) en etc. Mijn kennis kwam er toevallig langsgelopen toen ze terugkwam van zwangerschapsgymnastiek, en hoorde mijn naam, waarop ze direct schakelde dat dit dus mijn ex was die in haar buurt was komen wonen.

Inmiddels heb ik mijn toppunt bereikt en keer ik haar, hoe graag ik haar ook mag, de rug toe. Afgelopen anderhalf jaar heb ik voor meer dan 2000 euro in haar gestoken, geld overgemaakt naar Ter Peel, een dwergpapegaai gekocht, mij compleet de benen onder mijn lijf uit gerend, in haar woning de telefoon aangesloten, mijn wasmachine geschonken omdat ik trots op haar was hoe ze er nu tegenaan keek op haar voorbije periode. Zij had helemaal niks, en ik kan zo een nieuwe kopen. Maar wat ik mij nu afvraag is, nu ze niet op de afspraak van de psychiater is verschenen, die gevolgen voor haar kan hebben? Zo ja, waarvoor moet ze dan echt gaan oppassen?

Intussen probeer ik haar moeder zoveel als mogelijk bij te staan, want die heeft de grootste dreun gekregen. Zij wilde namelijk dat haar dochter niet naar begeleid wonen zou gaan, maar eerst bij haar in kwam wonen, en zo naar haar eigen stek kon. Terwijl ik steeds heb gezegd dat ze dat niet moest doen, en dat begeleid wonen een eerste springplank moest zijn, en als dat goed ging ze alsnog een eigen woning kon betrekken. Ook ik voel me machteloos. Ik zou ze dolgraag onder beschermingsbewind willen laten plaatsen of een andere vergaande maatregel waarbij het onmogelijk is dat ze haar uitkering zelf kan beheren. Want ik heb sterk het gevoel dat haar buren, over een maand of drie/vier weer nieuwe buren zullen hebben....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
wendy1111

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 19 mrt 2010 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

het is een heel triest verhaal wat helaas nog veel te vaak voorkomt hier in nederland. het enige wat haar nog kan helpen is echt wonen onder begeleiding. het beste is om dat ook te doen in een andere plaats waar ze ook geen contact meer kan hebben met haar leveranciers. ze mag geen beschikking hebben over geld etc.

echter kan dit niet zomaar opgelegd worden. hiervoor zal een hele procedure nodig zijn. hoe dat precies werkt weet ik niet. als ze echt wil kan ze dit vrijwillig wel doen, maar zal zodra de nood te hoog is dan ook weer terugvallen.

tis een heel lastig pakket. en vergis je niet ze zijn slimmer en creativier dan je denkt

succes in elk gevbal
creugers

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 19 mrt 2010 15:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wendy1111 schreef:
het is een heel triest verhaal wat helaas nog veel te vaak voorkomt hier in nederland. het enige wat haar nog kan helpen is echt wonen onder begeleiding. het beste is om dat ook te doen in een andere plaats waar ze ook geen contact meer kan hebben met haar leveranciers. ze mag geen beschikking hebben over geld etc.

echter kan dit niet zomaar opgelegd worden. hiervoor zal een hele procedure nodig zijn. hoe dat precies werkt weet ik niet. als ze echt wil kan ze dit vrijwillig wel doen, maar zal zodra de nood te hoog is dan ook weer terugvallen.

tis een heel lastig pakket. en vergis je niet ze zijn slimmer en creativier dan je denkt

succes in elk gevbal

Vrijwillig zal ze het nooit doen. Haar moeder heeft haar handen nu van haar afgetrokken, en wenst haar het allerbeste toe. Ook ik heb nu zoiets van "jammer maar het is niet anders". Het ergste vind ik nog dat ik totaal met lege handen sta, en niks kan ondernemen. Ik ben extra verhuisd naar haar nieuwe woonplaats om haar een steun in de rug te geven. En om een plekje te vormen waar ze terecht kon als het mis zou gaan.

Maar je geef het al zelf aan. Ze zijn slimmer en creatiever dan wij denken. Zo help ik haar deze week nog met het ophangen van een droogrekje, totdat de kamerdeur opeens open gaat, en daar zo'n Marokkaans uitziende man in de deuropening staat, die de deur meteen weer dicht doet. Dus ik zeg nog tegen haar "Zeg zou je me niet eens even voorstellen aan je nieuwe vriend?". Waarop zij glashard zegt "Jij ziet spoken, alleen wij twee zijn in huis, hier is verder niemand".

Er zijn nu twee dingen waar ik spijt van heb als haren op mijn hoofd, en dat is dat ik haar mijn wasmachine cadeau heb gegeven omdat ik echt van mening was dat ze inderdaad een ander leven was begonnen. En dat ik verhuisd ben naar een woning direct achter die van haar. Verhuizen wilde ik toch al, omdat er afgelopen jaar drie keer bij mij is ingebroken, en de buurt meer in handen was van dealers en gebruikers. Waar ik nu woon is dat gelukkig niet, maar dat zal door haar wel zo zijn veranderd ben ik bang voor. Uiteraard heb je drugsoverlast overal, maar op de ene plek is het erger dan op de andere.
MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds