|
Auteur |
Bericht |
Mar85
Leeftijd: 39 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: wo 04 sep 2013 10:30 Onderwerp: Ontslag wegens bedrijfseconomische redenen.. |
|
|
Mijn vader (52) krijgt na 13 jaar dienstverband bij de huidige baas ontslag. De redenen zijn bedrijfseconomisch. Na de stukken van het uwv te hebben gelezen is te zien dat het financieel al slecht ging sinds 2010. Daarna ging het snel bergafwaarts.
Echter is dit nooit met de werknemers besproken. De werkgever deed altijd voorkomen dat het ontzettend goed ging met het bedrijf. En omdat er nog steeds grote orders binnenkwamen was dit ook aannemelijk.
Aangezien mijn vader niet de jongste meer is, zullen zijn kansen op de arbeidsmarkt dalen. Wij vragen ons nu af of de werkgever niet al eerder had moeten melden dat het niet goed ging. Nu zijn we inmiddels 4 jaar verder, en in die tijd had mijn vader alvast kunnen uitkijken naar een andere baan. Zijn ontslag kwam nu echt als donderslag bij heldere hemel laten we maar zeggen.
Daarnaast heeft hij aan zijn werkgever gevraagd of hij dan wel als zzp'er aan de slag zou kunnen. Daar werd mee ingestemd. Maar volgens het UWV is dit niet duidelijk te bewijzen helaas.
Zal er juridisch nog een ontslagvergoeding te verkrijgen zijn, of moeten we ons er gewoon bij neerleggen (dat voelt zo wrang voor hem namelijk ) |
|
|
|
|
dr.dunno
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: wo 04 sep 2013 16:35 Onderwerp: |
|
|
Je erbij neerleggen = recht op WW verspelen (en ook ontslagvergoeding als je helemaal geen tanden laat zien, maar dat terzijde)
Aanvechten en jezelf beschikbaar houden voor werk dus; raadpleeg een arbeidsrechtdeskundige via je rechtsbijstandsverzekering/FNV/elders.
Ook jezelf afvragen waarom je vader eruit gaat en niet iemand anders. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
|
Mar85
Leeftijd: 39 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: vr 06 sep 2013 16:54 Onderwerp: |
|
|
Dr. Unno hartelijk dank voor uw antwoord!
Mijn vader heeft verweer gevoerd bij het UWV, maar zij hebben de uitspraak gedaan dat het volgens hen terecht is.
Hij is niet de enige die ontslag krijgt, de overige personeelsleden ook allemaal.
Nu de rechtsbijstanverzekering inschakelen dus! |
|
|
|
|
EdwinW1972
Leeftijd: 52 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: ma 09 sep 2013 0:20 Onderwerp: |
|
|
Ik lees:
Code: | Nu de rechtsbijstandverzekering inschakelen dus! |
Die had al moeten worden ingeschakeld op moment hij dit te horen kreeg. Doet hij dat niet, dan kan er een situatie ontstaan waar de rechtsbijstand eerder op had kunnen ingrijpen en waardoor de rechtsbijstand kosten had kunnen uitsparen. Dat kan een rechtsbijstandverzekering aangrijpen om zich te onttrekken aan de bijstand!
M.a.w. zo snel mogelijk de rechtsbijstandverzekering er bij trekken |
|
|
|
|
dr.dunno
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: wo 11 sep 2013 1:38 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad.
En hoe is dit verder afgelopen? _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
|
|