|
Auteur |
Bericht |
Debby1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 jun 2014 19:00 Onderwerp: Ontslag hoofdelijkaansprakelijkheid? |
|
|
Mijn ex man en ik zijn sinds begin dit jaar uit elkaar. De rechter heeft het echtscheidingsconvenant bekrachtigd, waarin staat dat mijn ex man alles in het werk zal stellen mij te ontslaan uit de hoofdelijk aansprakelijkheid van de hypotheek. Toen bleek dat de huidige hypotheekverstrekker niet mee wilde werken zijn we elders gaan informeren en een intermediair heeft diverse offertes uitgezet, waar wel positief getoetst is voor overname van de hypotheek.
Nu wilde hypotheekverstrekker een extra handtekening van mij voor meer zekerheid, terwijl ik wil dat mijn ex-man de gemaakte, door de rechtbank bekrachtigde afspraken nakomt. Dit weigert hij. Wat kan ik nu doen?
Volgens de hypotheekverstrekker kan hij mij niet ontslaan zolang hij geen salarisverhoging gaat krijgen. Dit lijkt mij een uitzichtloze situatie.
Zijn er niet bv termijnen dat de hypotheekverstrekker niet meer bij mij kan wonen? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 02 jun 2014 22:21 Onderwerp: |
|
|
De hypotheekverstrekker is niet veroordeeld, dus die kunt u niet dwingen. Ontslag uit de hoofdelijkheid is om die reden niet af te dwingen, verkoop van de woning wel. |
|
|
|
 |
|