samarinde
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 sep 2010 15:12 Onderwerp: Ontslag en mijn rechten als werknemer |
|
|
Met op het oog voor mij een oncomplete beeindiggingsovereenkomst onder mijn neus, was ik zo verstandig deze niet direct te ondertekenen.
Via het juridisch loket ben ik een flink eind verder gekomen in de mogelijkheden hoe ik mijn ontslag het beste kan aanpakken. Lees: opkomen voor mijn rechten. Ik kies ervoor de werkgever op de hoogte te stellen niet accoord te gaan met deze overeenkomst en een voorstel met aanpassingen op te stellen. Net heb ik succesvol berekend welke ontslagvergoeding ik mag vragen. Nu struikel ik over het volgende:
Vakantiedagen. Ik wil graag berekenen wat ik van de werkgever te goed heb. Volgende punten meegenomen:
-In Januari was het oude contract nog in werking, een jaarcontract waarvan 28 werkuren per week met recht op 16 vakantiedagen per jaar.
-In Februari een nieuwe overeenkomst, onbepaalde tijd. met volgens het contract recht op 12.5 vakantiedagen tegen 20 werkuren per week (eigen wens verminderen uren)
- In Augustus 2010 3 weken vakantie opgenomen. Totaal 60 uur.
Volgens de papieren eindigt de overeenkomst op 31-10-2010 (met inachtneming van de opzegtermijn)
Hoeveel vakantiedagen heb ik over van dit jaar en kan ik in mijn beeindigingsovereenkomst eisen van mijn werkgever? |
|