Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 09 mei 2024 4:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ontslag - raar contract
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 20:25    Onderwerp: Ontslag - raar contract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Medemensen, wij zitten nu zelf helaas in een wat vervelende situatie.
Mijn wederhelft wordt ontslagen bij zijn werkgever. Nu is er een soort van contract gemaakt en daar staat onder andere in:

Quote:
XXX niet tot zijn recht komt in de kleine groep doordat hij zijn collgae en klanten niet durft teleur te stellen en er daardoor grote wrijvingen ontstaan en afspraken stelselmatig niet nagekomen worden;

Bedrijf en XXX tot de conclusie zijn gekomen dat er geen andere passende funtie voor XXX in de onderneming beschikbaar is en dat zijn huidige functie niet dusdanig aangepast kan worden waardoor de sitautie structureel verbeterd kan worden.

Beide partijen de wens te kennen hebben gegeven te willen komen tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst met XXXX

Deze ontbinding wordt nagestreefd per 1 juli 2006



Dit noemen zij een beeindigingsovereenkomst.

Dan zit er nog een blad achter:

Quote:
KOMEN OVEREEN ALS VOLGT:

Art. 1
de overeenkomst tussen bedrijf en XXX zal op neutrale gronden worden beeindigt per 1 juli 2006

Bedrijf zal een verzoekschrift indienen bij de Kantonrechter om te komen tot beeindiging van de overeeenkomst. Het tijdstip waarop het ontbindingsverzoek zal worden ingediend bij de Kantonrechter, zal zodanig worden gekozen, dat de beschikking van de kantonrechter uiterlijk 31 mei afgegeven zal zijn, dit in verband met de fictieve opzegtermijn

Art. 2
XXX zal zich slechts op formele gronden verweren tegen dit ontbindingsverzoek. De juridische kosten verbonden aan het opstellen en indienden van het verweerschrift bij de kantonrechter komen in dit verband voor rekening van BEDRIJF. XXX realiseert zich dat dit ontslag op formele gronden geen garantie biedt op een WW-uitkering.



Art. 3
Als gevolg van de beeindiging van de overeenkomst per 31 mei 2006 zal bedrijf aan XXX een vergoeding betalen wegens in de toekomst te derven inkomsten van 2799 bruto. Bedrijf zal dit bedrag op de door XXX aan te geven wijze uitkeren mits fiscaal en rechtens, toegestaan. De vergoeding zal uiterlijk op 30 juli betaald worden.

art. 4
Bij beeindiging van de overeenkomst zal door bedrijf aan XXX een positief getuigschrift worden verstrekt. in voorkomende gevallen zullen ook positieve referenties worden verstrekt.

Art. 5
Bedrijf zal de opbouw van pensioenrechten continueren tot 30 juni 2006. De premie komt voor rekening van bedrijf. bedrijf zal indien gewenst, medewerking verlenen aan waardeoverdracht van de opgebouwde pensioenreserve.

Art 6
XXX is verplicht tot geheimhouding van alle informatie die hem ter kennis is gekomen tijdens het dienstverband met bedrijf.

Art 7
Partijen verplichten zich ertoe ten opzichte van elkaar een loyale houding aan te nemen en geen informatie aan derden te verschaffen die als ongunstig of nadelig kan worden beschouwd.



Nou, ik maak me vooral druk om het vetgedrukte. Maar ik zou het enorm waarderen als jullie er eens met een juridisch oog naar willen kijken. Vooral de arbeidsrechtdeskundigen.

Waar ik namelijk erg bang voor ben is dat hij geen WW krijgt als hij hiermee akkoord gaat.

En gaat hij niet akkoord? Wat dan te doen? Dat ontslag komt er wel. Is ook verder niet ter discussie maar ik heb geen zin in een ww-weigering mocht hij geen nieuwe baan hebben.

Bedankt alvast voor jullie moeite.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl


Laatst aangepast door Hanifa op za 06 mei 2006 20:52, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vergeef me overigens mijn typfouten. Ben erg moe op het moment van al die onzekerheid Crying or Very sad
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 20:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nooit een beeindigingsovereenkomst tekenen. Want je geeft je recht op WW op.

Het beste wat de werknemer kan doen is juridische hulp zoeken (advocaat) die het verder uit handen neemt en regelt. Het moet naar de werkgever toe duidelijk gemaakt worden dat de werknemer het hier absoluut niet mee eens is en protest aantekent.

Als er geen protest wordt aangetekend en/of de beeindigingsovereenkomst word getekend, dan heb je als werknemer geen case voor de rechter. Sowieso zal men het er op gaan beroepen dat de arbeidsrelatie geschaad is, dus het ontslag zal ooit een keer gaan plaatsvinden, maar werk daar niet vrijwillig aan mee!

Werk je er niet vrijwillig aan mee, dan krijg je in ieder geval voor de rechter nog de nodige maanden aan salaris mee en blijf je je recht op WW behouden. Maar je moet verzet tegen je ontslag bieden en al zeker niet vrijwillig tekenenen voor het einde van je arbeidsovereenkomst!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 20:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar zoek juridische hulp, want uiteindelijk ga je die in een situatie als deze nodig gaan hebben. Die kan je helpen met protest aantekenen bij de werkgever.

Alhoewel dat wellicht nog niet eens aan de orde is, want zolang een beeindigingsovereenkomst niet wederzijds getekend wordt ben je werkzaam bij het bedrijf. En ontslag moet via kantonrechter of via CWI (?) gaan, dus werkgever zal het formeel moeten spelen dan. Een beeindigingsovereenkomst is voor hen de meest makkelijke weg die ze vaak als eerste zullen proberen als ze iemand kwijt willen. Ook bij een collega van me gebeurd. Die is niet akkoord gegaan en uiteindelijk is het dus inderdaad via de juridische weg (kantonrechter) gegaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 20:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa, sluit me aan bij de voorganger. Niks tekenen. Ik zie dat er wel sprake is van een vergoeding, maar dat is maar een hele kleine.

Wat heeft de werkgever in deze tot nu toe ondernomen om de functievervulling te verbeteren? In verband met wat er staat dacht ik bijv. aan iets heel simpels als het op kosten van het bedrijf laten volgen van een assertiviteitstraining.

Ik snap wel dat je vriend zo langzamerhand wel zat zal zijn van het gedoe, maar eh ..... laat hem gewoon nog eventjes volhouden en in ieder geval direct even ervaren juridische hulp zoeken. Dit zijn gewoon te grote belangen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 20:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij heeft een RET-training gehad op kosten van het bedrijf.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 20:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok. Dan kje wel tot zover.

Er is nog niets getekend en dat zal ook niet gebeuren. wel is het heel vervelend dat we op het moment gewoon geen advocaat kunnen betalen. We hebben wel een rechtsbijstandverzkering dus ik zal maandag direct even contact op gaan nemen daarmee.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cella

Cella

Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 21:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is hij lid van een vakbond? Die zou je ook kunnen vragen je te helpen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 21:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helaas niet.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 21:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat hierboven al gezegd wordt: niet tekenen, juist wanneer een arbeidsovereenkomst door de rechter ontbonden wordt, hoeft er niets getekend te worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2006 10:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DAS gebeld, zelfde advies als jullie. Niet tekenen.

Nu heeft ie een uitnodiging voor een gesprek gehad voor morgen. Hij moet vandaag even bellen waar het over gaat.

Zou het raar zijn als ik mee zou gaan op zo'n gesprek? Ik ben een stuk assertiever dan hem en laat me zeker niet onder druk zetten. Ik vind het belang wel dusdanig dat ik het wel overweeg. Al weet ik niet of hij het er mee eens is Laughing
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2006 10:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa schreef:
DAS gebeld, zelfde advies als jullie. Niet tekenen.

Nu heeft ie een uitnodiging voor een gesprek gehad voor morgen. Hij moet vandaag even bellen waar het over gaat.

Zou het raar zijn als ik mee zou gaan op zo'n gesprek? Ik ben een stuk assertiever dan hem en laat me zeker niet onder druk zetten. Ik vind het belang wel dusdanig dat ik het wel overweeg. Al weet ik niet of hij het er mee eens is Laughing

Ze vinden het misschien raar, maar het lijkt me verstandig.

En nog een tip: pak een mp3 speler met opnamemogelijkheid mee Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2006 11:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb tot zover al even een brief geschreven. Misschien willen jullie het ook eens lezen.

Quote:
Naar aanleiding van het telefoongesprek met mijn vrouw XXX dat u vandaag voerde, doe ik u bijgaand de benodigde stukken toekomen.

Een aantal punten in de overeenkomst wil ik alvast een opmerking over geven, te beginnen met de beëindigingovereenkomst:
Hierin staat onder andere:
Punten 5 en 6: Er is door XXXXX inderdaad een training geregeld en deze heb ik ook in zijn geheel gevolgd. Ik ben van mening dat ik in redelijkheid zou mogen verwachten dat ik na een dergelijke training ook de mogelijkheid zou krijgen om te laten zien dat de training ook effect gehad heeft. Echter, de training was nog maar net begonnen toen ik te horen kreeg dat ik een andere baan moest gaan zoeken. Ik vind dat op z'n minst vreemd.

Punt 8: 'beide partijen hebben de wens te kennen gegeven te willen komen tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst'. Hier is geen sprake van. Van mijn kant is die wens zeer zeker niet te kennen gegeven.

Dan vervolgens de bijlage van deze overeenkomst 'Komen overeen als volgt':
Artikel 3: Het bedrag dat XXXX wil betalen is iets meer dan een maandsalaris. Ik ben van mening dat dit geenszins tegemoet komt aan de werkelijke inkomsten die ik zou gaan derven. Ik vind dit bedrag niet in verhouding.


Tot zover.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2006 11:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom zou je een brief willen schrijven?

Als je partner het niet eens is met de beeindigingsovereenkomst, lijkt het me vooralsnog voldoende om die gewoon niet te tekenen en wel gewoon elke dag trouw op zijn werk te laten komen om gewoon zijn werk te doen.

Als je partner verplicht thuis moet blijven (daar zijn voor de werkgever ook wat middeltjes voor) dan wordt het tijd om in actie te komen en actief aan te geven het er niet mee eens te zijn. Dat zal vast ook nog wel gebeuren, wellicht in dat gesprek waar je het over hebt.

Of je erbij moet zitten?
Tja... als ik aan de andere kant van de tafel zou zitten, zou ik het enorm slecht vinden overkomen als de partner van mijn werknemer er bij is. Maar aan de andere kant.... je partner zal daar uiteindelijk op de een of andere manier toch straks niet meer werken (zeer waarschijnlijk), dus wat boeit het dan ook wat de mensen aan de andere kant van de tafel denken?

Ik las ook de suggestie om een mp3 speler met opname mogelijkheden mee te nemen. Heb daar nog mijn twijfels over of dat wel mag zonder toestemming te vragen aan gesprekspartners. En toestemming zullen ze je vast niet geven (al weet je maar nooit). Ben alleen niet zo thuis in privacy en stiekeme geluidsopnames. Dacht alleen te herinneren dat dat niet zomaar mocht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2006 11:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Ik las ook de suggestie om een mp3 speler met opname mogelijkheden mee te nemen. Heb daar nog mijn twijfels over of dat wel mag zonder toestemming te vragen aan gesprekspartners. En toestemming zullen ze je vast niet geven (al weet je maar nooit). Ben alleen niet zo thuis in privacy en stiekeme geluidsopnames. Dacht alleen te herinneren dat dat niet zomaar mocht.

HR heeft lang geleden als bepaald dat het mag. Het is de rechter die het wel of niet weet te waarderen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds