|
Auteur |
Bericht |
thom1206
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
Berichten: 3
|
Geplaatst: di 10 jan 2012 19:06 Onderwerp: Onterechte kosten aanmaningen |
|
|
Hallo,
Ik was even benieuwd naar het volgende; Een aantal maanden geleden zijn wij overgestapt naar Ziggo 3 in 1. Ons is verteld dat het opzeggen bij de vorige provider automatisch ging en door hun geregeld zou worden.
Dit is echter niet gebeurd en wij hebben dus een aantal maanden dubbel betaalt. Echter is dit nog niet het probleem waarom ik dit bericht schrijf.
Om lang verhaal wat korter te maken;
- Er was een monteur voor de aansluiting die weer weg is gegaan, omdat de papieren bij Ziggo niet op orde waren. Hierna is het allemaal wel netjes aangesloten
- Er wordt nu gesuggereerd dat wij een monteur weg hebben gestuurd en moeten €35-, betalen.
- Hierover zijn aanmaningen gestuurd naar een heel verkeerd adres, waardoor de kosten nu €65-, bedragen
- Gebeld met Ziggo en een klacht van laten maken en ze zouden binnen 5 dagen reageren. ( in deze tijd als nog alles afgesloten)
- Vervolgens hebben ze ons niet gebeld en krijgen we te horen dat er niks met de klacht gedaan wordt, omdat dit alleen via de site kan.
En nu hebben ze ons 3 opties gegeven
1) betaal volledig en dien achteraf een klacht in om het bedrag terug te krijgen.
2) betaal alleen de €35-, en vervolgens mag je GEEN klacht meer indienen ;O
3) ze sturen een deurwaarder.
Dus hoe dan ook, er moet betaalt worden terwijl wij hier niks aan kunnen doen en dit niet onze fout is.
Kunnen jullie wat advies geven voor wat nou de beste oplossing voor ons is? Wij hebben op dit moment geen tv etc. Het gaat natuurlijk niet om het bedrag, maar betalen voor hun fouten vind ik belachelijk, en het feit dat je zo ongelooflijk slecht geholpen wordt!
Bij voorbaat dank,
Thom |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
Berichten: 436
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 13:41 Onderwerp: |
|
|
Laat ze maar een deurwaarder sturen zou ik zeggen.
Een deurwaarder komt in principe alleen bij je langs om te executeren. Dat kan pas nadat een rechter heeft bepaald dat jij moet betalen en daarbij heb jij de gelegenheid om verweer te voeren welke de rechter in acht zal nemen.
Kan Ziggo dus niet bewijzen dat jij de monteur hebt weggestuurd of lever jij aannemelijk tegenbewijs, dan zal de rechter de eis van Ziggo niet toewijzen. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 14:52 Onderwerp: |
|
|
Guthman schreef: | Laat ze maar een deurwaarder sturen zou ik zeggen.
Een deurwaarder komt in principe alleen bij je langs om te executeren. Dat kan pas nadat een rechter heeft bepaald dat jij moet betalen en daarbij heb jij de gelegenheid om verweer te voeren welke de rechter in acht zal nemen.
|
De deurwaarder zal in dit geval langskomen om een dagvaarding te betekenen, waarna thom1206 verweer kan voeren bij de kantonrechter. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
Berichten: 436
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 16:09 Onderwerp: |
|
|
Dat bedoel ik uiteraard. |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 237
|
Geplaatst: do 12 jan 2012 2:37 Onderwerp: |
|
|
Goh, wat een fantastisch welkomscadeau van Ziggo!  |
|
|
|
 |
thom1206
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
Berichten: 3
|
Geplaatst: do 12 jan 2012 15:14 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties!
Ik betaal toch maar, want anders zitten we nog zo een maand zonder tv etc...
Maar kunnen ze gewoon zeggen van; betaal die €65-, en je mag achteraf een klacht indienen of betaal die €35-, en je mag geen klacht indienen.
Dit komt op mij over als "chantage" eerlijk gezegd... Of is dit normaal?
gr. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: do 12 jan 2012 19:00 Onderwerp: |
|
|
En door deze houding wint uiteindelijk de aanhouder, ook al heeft deze zeker geen gelijk.
Nee het is niet normaal, nee het indienen van een klacht c.q. aanspreken op wanprestatie is niet door de provider te beperken en nee ze hebben geen poot om op te staan als het gebeurd is zoals je stelt.
Je kunt ook tijdelijk een digitenne abonnementje afsluiten hangende de discussie en deze kosten op hen verhalen wegens wanprestatie.
Als je daarentegen toch al van plan bent te capituleren had je gewoon meteen die boete moeten betalen en niet hier moeten komen klagen dat je rechten geschonden worden, want klagen heeft alleen zin als je van plan bent je mogelijkheden aan te grijpen om je recht te halen.
Althans dat is mijn mening. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
thom1206
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
Berichten: 3
|
Geplaatst: vr 13 jan 2012 12:11 Onderwerp: |
|
|
Dr.dunno
Ik ben niet van plan om te betalen en vervolgens niks meer van me te laten horen! Ik heb besloten om te betalen, omdat het ongelooflijk klote is dat wij nou geen tv, internet en telefoon hebben. Maar er zullen zeker weten nog een paar klachten die kant opgaan ;p
En wat jij verstaat onder "klagen" vind ik meer informatie vergaren over hoe en wat! Ik ben hier niet op het forum gekomen om een zielig verhaaltje op te houden, alleen om het feit dat ik wat meer informatie wou hebben over deze kwestie.
Iig bedankt voor de reacties!
gr. |
|
|
|
 |
|