Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 01 jul 2025 22:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ontbinding overeenkomst vanwege wanprestatie
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
chaplin

Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014 21:38    Onderwerp: Ontbinding overeenkomst vanwege wanprestatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zelf geen rechten gestudeerd en zou graag willen vragen of jullie even met me mee willen denken over de volgende situatie:
('casus in notedop')
Overeenkomst tussen belastingadviseur en mijzelf voor het leveren van advies en verzorgen van aangiften . Overeenkomst met deelactiviteiten plus prijzen gesloten.
Gedurende het traject is (steeds) duidelijker geworden dat adviseur zijn werk minder zorgvuldig verricht (Aantoonbaar fout advies, belangrijke omstandigheden ‘vergeten’, afspraak planning (fatale termijn) niet nakomen etc.) .
Hierop heb ik hem aangesproken en verbetering verlangd.
Het gaat even goed, maar steeds vaker weigert adviseur te communiceren (geeft geen reactie op email e.d.)
Voor de aangiften was er relevante (voor)informatie van belang die al op een eerder moment door de belastingdienst was behandeld.
Vanwege deze voorgeschiedenis heb ik uiteraard adviseur hierover geïnformeerd; hem alle informatie toegestuurd en nadrukkelijk bij herhaling gemeld dat hij deze informatie diende te gebruiken voor aangifte en bij het contact met de belastingdienst (o.a. naam van contactpersoon).
Adviseurheeft informatie niet gelezen of gebruikt, waardoor in het contact met de belastingsdienst zaken behoorlijk verkeerd zijn gelopen.
Ik heb adviseur hierover geïnformeerd, dit werd een lang defensief verhaal van ontkenning en vervolgens heb ik de overeenkomst ontbonden vanwege toerekenbare tekortkomingen in prestatie (wanprestatie).
Vervolgens heb ik het bedrag van de eerder betaalde deelfactuur teruggevorderd, zelf heb ik geen bruikbare prestatie overgehouden (adviezen die verkeerd en/of onvolledig zijn en een ‘halve’ aangifte, e.e.a. verder niet bruikbaar en door mij om deze reden beschouwd als zijnde teruggeven.)

Ik heb direct voor ontbinding gekozen (niet eerst voor verzuim enz.) omdat deze persoon er in het contact rondom de belastingaangiften en de fiscale advisering zo'n puinhoop van heeft gemaakt, dat ik geen vertrouwen meer kan hebben in zijn vakbekwaamheid en e.e.a. niet meer door deze persoon kan laten herstellen. Immers hij heeft willens en wetens belangrijke informatie ondanks mijn opdracht niet gebruikt, en ook toen het eenmaal fout bleek te zijn, heeft hij verzuimd mij over zijn contacten met de belastingdienst te informeren. Ik kan hem verdere contacten/overleg met de belastingdienst echt niet meer toevertrouwen dus ook nakoming overeenkomst/herstel is m.i. onmogelijk.
Adviseur accepteert blijkbaar ontbinding overeenkomst niet, betaalt niets terug maar stuurt mij voor zijn wanprestatie ook nog een (tweede) factuur.

Wat zijn goede vervolgstappen...

Alvast bedankt, groet van
Chaplin
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ArneL

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014 22:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ontbinding kan in het algemeen niet zonder verzuim (art. 6:265 BW). Je kunt een dergelijke overeenkomst van opdracht wel opzeggen (art. 7:408 BW), maar daarmee onstaan geen ongedaanmakingsverbintenissen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds