CM
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1
|
Geplaatst: ma 14 nov 2011 14:45 Onderwerp: Ontbinden koopovereenkomst: wat is een redelijke termijn? |
|
|
Situatie:
- Nieuwe Asus laptop van 699 euro gekocht bij DCH in Dordrecht. Na 3 weken kapot, laptop moest opgestuurd worden naar fabrikant, dit zou 2 tot max 4 weken duren. Na 5 weken eindelijk bericht dat de laptop klaar was.
- Laptop opgehaald en na 2 dagen teruggegaan met andere klacht van niet functioneren (dit is uiteindelijk gemakkelijk opgelost), maar er zat een kras op het beeldscherm van ongeveer 3 centimeter groot in het midden van het scherm. Laptop moest wederom opgestuurd worden naar fabrikant.
- Op aanraden van Juridisch Loket een aangetekende brief verstuurd naar DCH alvorens de laptop voor de tweede maal werd teruggestuurd naar de fabrikant. In deze brief een uiterlijke termijn gesteld waarbinnen de laptop weerd goed functionerend terug moest zijn. Zo niet, dan wilde ik de koopovk beëindigen. De uiterlijke termijn die ik heb gesteld: 2 weken, 10 werkdagen.
- As dinsdag 15 november is de termijn verstreken.
- Jurofoon (juridische instantie) stelt dat de door mij gestelde redelijke termijn van 2 weken wellicht niet redelijk genoeg is. Het hangt af van de omstandigheden en relevante rechtspraak.
- Juridisch Loket stelt dat de redelijke termijn van 2 weken gezien de voorgeschiedenis wel redelijk is. Op basis van de redelijkheid en billijkheid zo stellen zij kan van mij niet verwacht worden nog langer te wachten. Ik moet dus een deadline stellen.
Mijn vraag dan tot slot:
Ik weet even niet hoe ik dit verder aan moet pakken. Ik zit nu 7 weken zonder laptop en de verkoper doet mijn inziens te weinig om mij een goed, deugdelijk product te geven (zij stelden mij niet juist en direct op de hoogte van het uitlopen van de max termijn bij de eerste reparatie en ook nu hoor ik niets van hen terwijl de door mij gestelde termijn op 1 dag na verlopen is).
a. Hebben jullie misschien een advies voor me hoe ik dit nu het beste aan kan pakken? Is gezien het voorgane de 2 weken een redelijke termijn? Moet ik afgaan op hetgeen het Juridisch Loket zegt of juist niet?
b. Mochten zij de laptop morgen niet terughebben is het vervolgens dan een goede stap het volgende te doen? Hen een tweede aangetekende brief te versturen en hen nog een week de tijd te geven.
Bedankt alvast voor de moeite. |
|