Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 16 aug 2025 21:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ontbieding verkeersovertreding HELP
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
1982

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 11:46    Onderwerp: Ontbieding verkeersovertreding HELP Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vriend werkt als accountmanager en heeft een lease-auto.
Vanuit de lease-maatschappij krijgt hij dus ook zijn boetes doorgestuurd naar onze woning. Deze boetes zijn inmiddels goed opgelopen tot ongeveer 1500 euro.

Gisteren heeft hij een ontbieding ontvangen. (Sorry, ik typ het maar zoals het in de brief vermeld staat....zelf heb ik er weinig verstand van.....)
(Zal een stuk uit de brief citeren......)
Er staat in dat er een overtreding is gepleegd met het voertuig met zijn kenteken. De behandelingstermijn is verstreken. Voordat deze zaak ter verdere behandeling aan het arrondissementsparket wordt overgedragen, verzoek ik u een verklaring af te leggen.

U kunt hiervoor telefonisch conatct met het CJIB opnemen, waarna een buitengewoon opsporingsambtenaar u telefonisdch een verhoor zal afnemen.

Indien u dit niet wenst kunt u ook bijgaande antwoordformulier invullen, ondertekenen en aan ons opsturen.

U bent geen van beide echter verplicht en mocht ik voor de vermelde datum geen reactie van u hebben ontvangen dan zal dit niet leiden tot s tagnatie van deze zaak.

Gisteren hebben wij deze brief ontvangen......en de uiterlijke datum waarop hij contact op moesten nemen is 12 oktober 2007. (al verstreken dus!)

Nu is het geval:
*Dit is niet de eerste boete welke op dit kenteken is gepleegd.....
*Mijn vriend is eerder aangehouden met een te hoog promilage in zijn bloed, wat heeft geleid tot een cursus waar hij binnenkort naartoe moet.

Nu zijn mijn vragen:
-Wat zijn de consequenties wanneer hij NIET reageert op deze brief?
-Wat zijn de consequenties wanneer hij WEL reageert op deze brief? Moet hij dan voorkomen? Wordt zijn rijbewijs ingevorderd? Geldboete?
-Wat zijn de consequenties voor MIJ wanneer ik mij als bestuurder opgeef? Komen die andere boetes ook op mijn naam?

Kortom; Wie kan mij aub wat opheldering geven over deze brief??

(Ik heb zojust gebeld met het CJIB en ze drongen telkens aan een verklaring af te leggen of IK de bestuurder ben en of wie het dan is.....Ik heb hierover NIETS vermeld....en gezegd dat mijn vriend deze lease-auto gebruikt....)

Alvast super bedankt voor eventuele reacties!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ilja

Ilja

Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 14:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt erop dat de Officier het voor laat komen. Aangezien je zegt dat de boetes al zijn opgelopen tot 1500 euro, denk ik dat je er een of meerdere al langere tijd niet betaald hebt.

In de brief wordt je uitgenodigt om alvast aan te geven waarom je vind dat je niet hoeft te betalen. Maar je hoeft dit niet te doen, dat kan ook ter zitting. Handelen of niet handelen heeft dus geen directe gevolgen, maar als je een verklaring aflegt dan wordt die wel gebruikt in de rechtzaak.

Als je aangeeft dat jij de bestuurder was dan zal de boete waarover het gaat aan jou kunnen worden toegeschreven. Maar dit lijkt mij onverstandig.

Succes ermee.

Tip: www.omdatikhetzeg.blogspot.com
Niet van mij, wel erg leuk!
JBA

Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 13:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is zijn recht een verklaring af te leggen.

Het is valsheid in geschrifte zodra de verkeerde bestuurder wordt opgegeven.
PcDealer

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 13:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
De behandelingstermijn is verstreken.

Zijn alle boetes op tijd ontvangen en betaald? Het lijkt mij dat de boetes via de werkgever niet aanstonds aan de werknemer zijn aangeboden Question
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 18:11    Onderwerp: Re: Ontbieding verkeersovertreding HELP Reageer met quote Naar onder Naar boven

1982 schreef:

Gisteren hebben wij deze brief ontvangen......en de uiterlijke datum waarop hij contact op moesten nemen is 12 oktober 2007. (al verstreken dus!)

Hoe komt dat? Indien dit komt door de post zou ik wel even de enveloppe bewaren waarop de poststempel staat.

Maar ik begrijp dat ze nog steeds graag willen dat de bestuurder een verklaring aflegt? Wil hij dat? Wat gaat hij verklaren?

Wat is nu eigenlijk je strategie? Welke agumenten heeft je vriend om niet gestraft te moeten worden voor zijn daden?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds