Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 21:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onrechtmatige giraal geld incasseren => Diefstal?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nelfrikandel

nelfrikandel

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 9:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Theod: Dank voor de tips. Cliënt stelt dat de tweede incasso niet kon worden gestorneerd. Althans niet via internetbankieren. Er zou een zogenaamde nuldagen optie (?) op die incasso zijn gedaan, die kennelijk niet op die manier kan worden gestorneerd. Cliënt verblijft thans in het buitenland, en kan de telefonische klantenservive van haar bank niet bereiken vanuit daar (0900 nummer). Bij terugkeer kunnen we dat allemaal uitzoeken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
mlangstr

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2009 9:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste allen,

Ik zit nu met een vergelijkbaar probleem.
Een bedrijf heeft een foutje gemaakt met een automatische incassso waardoor er een bedrag van mijn rekening is afgeschreven.
Na wat speurwerk kwam ik achter het telefoonnummer van het bedrijf. Men stond mij zeer vriendelijk te woord en vertelde mij dat het een vergissing was en dat ik het bedrag kon storneren. Dit heb ik geprobeerd via een een spraakcomputer van de bank maar na twee weken bleek het echter nog niet gestorneerd.
Bleek dat het niet gestorneerd kon worden omdat het om een eenmalige incasso ging.
Wederom gebeld naar het betreffende bedrijf en die beloven me nu het bedrag terug te storten als ik een afschrift opstuur waaruit blijkt dat het bedrag is afgeschreven.
Ook de bank heb ik met een telefoontje vereerd om het voor elkaar te krijgen dat zij de boel storneren... zonder resultaat.

Nu gaat het niet om een groot bedrag maar het kost een boel tijd en moeite om dit ten onrechte geincasseerde bedrag terug te krijgen. Blijkbaar is het niet nodig om een machtiging af te geven aan een dergelijk bedrijf. Een typefout in het rekening nummer is voldoende om een willekeurige rekeninghouder geld afhandig te maken en dat vind ik verontrustend.

Nu vraag ik mij af wat mijn opties zijn mocht het bedrag niet binnen een redelijke termijn terug gestort zijn.
Bovendien is de bank in mijn ogen nalatig geweest bij het controlleren van de machtiging en zou ik de schade (tijd/inspanning) maar al te graag willen verhalen. zou dat mogelijk zijn?

alvast vriendelijk bedankt,

Maarten

Leeftijd: 61
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 29 aug 2009 20:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry dat ik deze discussie reageer maar waar ik op zoek naar ben is/zijn de wettelijke regels inzake de automatische incasso, meestal staat erbij tot wederopzegging maar waar kan ik meer uitleg vinden van de voorwaarden en bepallingen van automatische incasso.
Ikzelf ben van mening dat een bedrijf een automatische incasso misbruikt van een opgezegd contract. In deze discussie kom ik tot de conclusie dat ieder bedrijf kan zeggen een machtiging te hebben en geld kan innen zonder controlle.Vind dit zeer verontrustend, en hoe zit het dan met de consumentenbescherming tegen deze praktijken?
Als ik het goed begrepen heb kan je de bank om controlle vragen van de zogenaamd verleende machtiging.
Vraag: Mag een bedrijf een verleende machtiging voor een bepaald contract waarvoor een machtiging verleent is, deze machtiging gebruiken voor een nieuw aangegaan contract waarvoor geen machtiging is verleent is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds