Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 14:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wendy1982

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 10:29    Onderwerp: Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goede dag,

Mijn ex partner heeft een lening afgesloten op mijn naam en daarmee mijn handtekening vervalst.
Natuurlijk heb ik aangifte gedaan.
Hij is in Maart opgepakt en wordt nu verhoord voor oa mijn zaak en andere aangiftes die tegen hem lopen.

De deurwaarder blijft nu bij mij aan kloppen en blijft geld terug vorderen. (tja die doen ook maar hun werk)
Een aantal inboedel beslagleggingen heeft mijn advocaat gelukkig op kunnen schorten tot nu toe, maar die aankondigingen alleen al breken me ontzettend op.

Ze mogen geen beslag leggen op mijn salaris omdat ik te weinig verdien en anders niet rond kan komen, maar nu hebben ze dus wel beslag gelegd op mijn vakantie geld. Alles wat ik nu extra verdien nemen ze in beslag.

Nu is mijn vraag, als straks de uitspraak is dat hij schuldig is aan al dit gebeuren, kan ik mijn geld dan terug krijgen? Ik hoop het echt! Mijn centjes waar ik keihard voor heb gewerkt! En nu dus (wederom) niet op vakantie kan! Sad

groetjes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 2:51    Onderwerp: Re: Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

wendy1982 schreef:
Een aantal inboedel beslagleggingen heeft mijn advocaat gelukkig op kunnen schorten tot nu toe, maar die aankondigingen alleen al breken me ontzettend op.

Als het zover is, is er al een vonnis waarin je tot betaling bent veroordeeld. De enige mogelijkheden om onder het vonnis uit te komen is in verzet gaan en/of hoger beroep instellen. Dat je vriend je heeft verteld dat alles wel goed zou komen hebben de schuldeiser en deurwaarder geen boodschap aan.

Zie ook je eerdere draden waarin dit al aan de orde is geweest.

Quote:
Nu is mijn vraag, als straks de uitspraak is dat hij schuldig is aan al dit gebeuren, kan ik mijn geld dan terug krijgen?

Als hij schuldig wordt bevonden, kun je je schade op hem verhalen. (Maar hij zal vermoedelijk slechts schulden bezitten, dus veel schiet je daar voorlopig niet mee op.)

Leeftijd: 62
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 10:47    Onderwerp: Re: Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

... Dat je vriend je heeft verteld dat alles wel goed zou komen hebben de schuldeiser en deurwaarder geen boodschap aan.

Dat van die vriend zie ik in de tekst van TS niet terug Wink

Maakt het in dit verhaal nog uit of de lening vóór of nà de breuk afgesloten is?
Als dit aantoonbaar na de breuk afgesloten is, dan kan TS toch nooit verantwoordelijk gehouden worden voor fraude die haar ex pleegt?
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 11:36    Onderwerp: Re: Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet schreef:

bona fides schreef:

Quote:
Als dit aantoonbaar na de breuk afgesloten is, dan kan TS toch nooit verantwoordelijk gehouden worden voor fraude die haar ex pleegt?

Voor of na maakt niet uit, ze zijn sowieso niet getrouwd geweest.

Waar het om gaat is dat de rechter de vordering al heeft toegewezen. De enige mogelijkheid is dan hoger beroep (of verzet in het geval van een verstekvonnis).

Lees die andere draden, want anders blijven we bezig.

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 15:00    Onderwerp: advocaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn advies: zoek een goede advocaat.
Hij moet inhoudelijk goed verweer voeren en in dit geval lijkt me het duidelijk dat een advocaat genoeg aanknopingspunten heeft om verweer te voeren als schuldeisers geld willen zien. Misschien kan er verzocht worden om civiele zaken te schorsen totdat er duidelijkheid is in de strafzaak tegen je ex.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 17:50    Onderwerp: Re: advocaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

sjoerdotter schreef:
Mijn advies: zoek een goede advocaat.
Hij moet inhoudelijk goed verweer voeren en in dit geval lijkt me het duidelijk dat een advocaat genoeg aanknopingspunten heeft om verweer te voeren als schuldeisers geld willen zien.

Probleem is dat alle beroepstermijnen waarschijnlijk al zijn verstreken, want dit loopt al zo'n half jaar.

Leeftijd: 62
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 18:51    Onderwerp: Re: Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Jet schreef:

bona fides schreef:

Quote:

Voor of na maakt niet uit, ze zijn sowieso niet getrouwd geweest.

Waar het om gaat is dat de rechter de vordering al heeft toegewezen. De enige mogelijkheid is dan hoger beroep (of verzet in het geval van een verstekvonnis).

Lees die andere draden, want anders blijven we bezig.

Oké, heel vervelend dat steeds eenzelfde onderwerp in een nieuwe draad geopend wordt. Ik heb dat even niet gezien. Mijn excuses.
wendy1982

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 13:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een advocaat heb ik al lang.
Alle zaken lopen, ook hoger beroep etc.
het zijn heel veel verschillende schuldeisers.

Mijn vraag is nu dus alleen, als hij bekend, of ik dan mijn vakantie geld terug kan krijgen van die deurwaarder die daar nu dus beslag op heeft gelegd.

groetjes Wendy
bona fides

BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 13:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wendy1982 schreef:
Mijn vraag is nu dus alleen, als hij bekend, of ik dan mijn vakantie geld terug kan krijgen van die deurwaarder die daar nu dus beslag op heeft gelegd.

Alleen als je het vonnis in hoger beroep vernietigd krijgt.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds