Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 19:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onrechtmatige beslaglegging?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2010 18:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sjeiks schreef:
Dat zal ik doen.
Maar voorlopig wacht ik op het proces verbaal.

Niet afwachten, maar naar een advocaat stappen. Als je dat doet op het moment dat ze de spullen weg komen halen, wordt het heel lastig om nog iemand te vinden die met bloedspoed voor een appel en een ei (dus gefinancierde rechtsbijstand) de zaak aan wil nemen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sjeiks

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2010 21:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt daarin gelijk.

Maar wat als hij nu niet een proces verbaal geeft dan.
Stel dat hij maar een vorm van "spelletje" speelde om me zover te krijgen dat ik zou betalen en dat hij maar alleen beslag legde op de spullen in mijn kamer. Overigens noteerde hij wel alles in het hele huis maar heb nog steeds geen proces verbaal waardoor ik het verdacht vind. Vooralsnog heb je daar een goed punt in en zal ik naar een advocaat gaan. Had wel online een advocaat gesproken maar die zei dat ik aankoopsbewijzen nodig had. Dus ben momenteel beetjeh de kluts kwijt.
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2010 23:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sjeiks schreef:
Je hebt daarin gelijk.

Maar wat als hij nu niet een proces verbaal geeft dan.
Stel dat hij maar een vorm van "spelletje" speelde om me zover te krijgen dat ik zou betalen en dat hij maar alleen beslag legde op de spullen in mijn kamer. Overigens noteerde hij wel alles in het hele huis maar heb nog steeds geen proces verbaal waardoor ik het verdacht vind. Vooralsnog heb je daar een goed punt in en zal ik naar een advocaat gaan. Had wel online een advocaat gesproken maar die zei dat ik aankoopsbewijzen nodig had. Dus ben momenteel beetjeh de kluts kwijt.

Je hebt hier ook al wel een advocaat aan het woord gezien Wink
Bekijk de homepage
Sjeiks

BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2010 23:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tjah Very Happy

De ene advocaat zegt dit de ander weer wat anders.

Alhoewel jij mij de slimmere lijkt Cool
Maar ff eerlijk. Nu jij toch advocaat bent.
Denk je dat ik het kort geding zou winnen?
Ik zal later niet zeuren als ik hem verlies hoor Laughing
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: di 13 apr 2010 8:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sjeiks schreef:
Tjah Very Happy

De ene advocaat zegt dit de ander weer wat anders.

Alhoewel jij mij de slimmere lijkt Cool
Maar ff eerlijk. Nu jij toch advocaat bent.
Denk je dat ik het kort geding zou winnen?
Ik zal later niet zeuren als ik hem verlies hoor Laughing

Dat kan ik vanaf een afstand niet beoordelen, maar als jij bij je ouders inwoont moet het zijn op minst voldoende aannemelijk te maken zijn dat de algemene huisraad eigendom van je ouders is. Denk daarbij niet alleen aan bonnetjes, maar bijvoorbeeld ook aan verklaringen van derden die aan dat beeld bij kunnen dragen.

Uiteindelijk zul je bij de dagvaarding een dossier hebben samengesteld en dat dossier met de dagvaarding is de basis voor de discussie op de zitting.

Vergeet niet dat het niet gaat om een bodem(voor)recht, waarbij je als beslagene in een zware bewijspositie verkeert, maar om de situatie dat de deurwaarder stelt, enkel omdat jij daar woont, dat alle inboedel jouw eigendom is.
Bekijk de homepage
Sjeiks

BerichtGeplaatst: di 13 apr 2010 15:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor het advies.

Je komt erg helder over eerlijk gezegd.
Ik zal eerst nog even contact opnemen met de deurwaarders kantoor i.v.m. een brief die ze vandaag hebben gestuurd.
Blijkt dat mijn betalingsregelemnt is geaccepteerd voor een duur van 3 maanden. Mocht na afloop van de 3 maanden blijken dat ik mij er niet aan hield zal de regeling vervallen en zullen ze overgaan tot de aangekondigde maatregelen. Confused Er is geen proces verbaal gestuurd dus ff vragen of de beslag wel is doorgevoerd of niet. Zo jah dan moet ik haast wel naar een advocaat. Zo nee... dan weet ik het weer niet meer..

Vooralsnog bedankt
Sjeiks

BerichtGeplaatst: di 13 apr 2010 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De deurwaarder kwam me net de proces verbaal overhandigen. Nu mag ik ook nog eens voor de slotenmaker €71.45 betalen. Die hij overigens gwn voor de hele dag had gehuurd neem ik aan.. Hij zei namelijk dat ze gezellig samen nog naar 20 adressen zouden gaan. Nu vind ik nogal lomp dat ik dit moet betalen aangezien het feit dat ik gwn de deur open deed.

Laatst aangepast door Sjeiks op di 13 apr 2010 21:01, in totaal 1 keer bewerkt
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 13 apr 2010 20:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het punt is, dat die mensen niet aan de deur waren gekomen wanneer jij je schulden had betaald. Zo simpel is het. Door deze actie loopt het alleen nog maar verder op, helaas. Dat zie je aan de rekening van het slotenmannetje.

De deurwaarder lijkt me nog wel vrij soepel door je dat uitstel te geven voor een relatief klein afbetalingsbedrag.

En je ouders kan ik begrijpen, want advocaten kosten geld en dat is eigenlijk voor hen weggegooid geld (zij kunnen er ook niks aan doen en moeten nu voorkomen dat hun spullen meegaan in een eventuele verkoop).

Misschien kun je het zo doen dat je ouders je dat geld lenen en dat je hen terugbetaalt? Zo niet, dan adviseer ik je dringend te doen wat je kunt om af te betalen. Hou je in elk geval strikt aan de betalingsregeling.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 13 apr 2010 20:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik gok dat de deurwaarder al eens eerder (tevergeefs) is langsgeweest, of je in ieder geval uitdrukkelijk heeft gewaarschuwd voor de kosten van niet-betalen. Ik kan me voorstellen dat jij de indruk hebt gewekt dat je denkt dat je alles kunt maken. Uiteindelijk heb je maar liefst 4000 euro uitgegeven klaarblijkelijk zonder je te bedenken dat je dit nog eens moest terugbetalen.

BerichtGeplaatst: di 13 apr 2010 20:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is nogal kort om de bocht om te zeggen dat ik denk dat ik alles kan maken wat ik wil.
Overigens is het regelement maar 3 maanden geldig daarna wou hij oorspronkelijk € 400.- per maand. Overigen heb ik dat € 4000.- niet eens uitgegeven en is het ontstaan door heel wat anders maar daar zit ik hier niet voor.
En nee mijn ouders kunnen niet meebetalen.
En jah ik hou me aan de regeling zolang ik het kan..
Mocht het op een normale manier niet opgelost worden zal ik zoeken naar alternatieve middelen.
En nee bedoel het niet in de zin van... het doel heiligt de middelen Twisted Evil
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds