|
Auteur |
Bericht |
Ezzie
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 5
|
Geplaatst: ma 21 nov 2011 20:23 Onderwerp: Onrechtmatig binnentreden woning |
|
|
Als er sprake is van onrechtmatig binnentreden van een woning, is de daarop volgende aanhouding en inbeslagname van een pakket dan ook onrechtmatig? Is hier toevallig literatuur en/of jurisprudentie over? |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: ma 21 nov 2011 23:34 Onderwerp: |
|
|
Daar is toevallig heel veel jurisprudentie over, zowel nationaal als van het EHRM. In de kluwer navigator vind je er heel veel resultaten over die je verder kunnen helpen bij je opdracht voor straf(proces)recht. Succes! _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
Ezzie
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 5
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 11:07 Onderwerp: |
|
|
Mijn gevoel zegt inderdaad ook dat daar heel veel jurisprudentie over is, maar het vreemde is dat ik tot nu toe niks vergelijkbaars heb gevonden. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 11:36 Onderwerp: |
|
|
Ik vind binnen 5 minuten al de volgende uitspraken die hier m.i. gerelateerd zijn:
Rechtbank Breda 9 juli 2009, NJFS 2009, 192
Rechtbank Maastricht 20 juni 2007, NBSTRAF 2007/333
Hof 's-Hertogenbosch 23 februari 2007, NBSTRAF 2007/137
Rechtbank 's-Gravenhage 30 november 2006, JNVR 2007/26
Hof Arnhem 4 juli 2002, NBSTRAF 2003/70 |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 12:27 Onderwerp: |
|
|
Ezzie schreef: | Mijn gevoel zegt inderdaad ook dat daar heel veel jurisprudentie over is, maar het vreemde is dat ik tot nu toe niks vergelijkbaars heb gevonden. |
Beter zoeken?? |
|
|
|
 |
Ezzie
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 14:19 Onderwerp: |
|
|
Het is inmiddels al gelukt. In ieder geval bedankt voor de reacties! |
|
|
|
 |
Guthman
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 14:58 Onderwerp: |
|
|
Wat deed je precies fout? Misschien handig voor anderen. |
|
|
|
 |
Ezzie
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 16:31 Onderwerp: |
|
|
Ten eerste heb ik mijn zoektermen aangepast. Ik heb eerst op 'onrechtmatig binnentreden' gezocht, wat een erg ruime zoekterm bleek te zijn.
Ten tweede heb ik heb op een andere site gezocht. In plaats van op rechtspraak.nl op Kluwer Navigator. |
|
|
|
 |
Guthman
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 16:58 Onderwerp: |
|
|
Aha. Wat je ook kan doen is in Kluwer Navigator of OpMaat is naar het artikel zelf gaan in het 'wetboek' en vervolgens de gerelateerde jurisprudentie bekijken. In Kluwer Navigator via het tabblad "Jurisprudentie" en in OpMaat via de "J" naast het artikel. |
|
|
|
 |
Ezzie
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 17:01 Onderwerp: |
|
|
Jep, dat had ik ook ontdekt, maar bedankt voor de tip  |
|
|
|
 |
|