Patch
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: ma 06 jun 2011 9:31 Onderwerp: Onkostenvergoeding tijdens WW: |
|
|
Beste forumleden,
Ik doe onderzoek naar werkloze voetballers in het betaald voetbal. Dit, omdat er een nieuwe regel is bij de KNVB dat het mogelijk maakt dat amateurclubs werkloze voetbalers bij betaald voetbal organisaties elk moment kunnen oppikken als zij een amateurcontract kunnen voorschotelen (12 uur per week contract tegen minimumloon).
Ik wil kijken of het mogelijk is om deze voetballers in ieder geval tot een van de transferwindows vast te houden.
Via zo'n werkloze voetballer kwam ik te weten dat zij geen salaris kregen, maar wel een onkostenvergoeding krijgen. Hij zei dat je hier niet op gekort wordt bij je WW.
Nu wilde ik weten of dit ook ergens in de wet staat en welk artikel dit precies is?
Daarnaast nog twee vragen: Zou het kunnen dat een werkloze voetballer vastgehouden kan worden om met loonvordering te gaan werken? In principe krijgt hij dan geld al is dat in een later stadium..
Hoe sterk is een mondelinge overeenkomst en is deze wettig? Bijvoorbeeld als een club en werkloze voetballer overeenkomen dat hij minimaal tot de winterstop speelt (omdat hij lang geblesseerd is geweest en de club hem de kans biedt om een contract af te dwingen) |
|