Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
FirstClassPower
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 feb 2013 13:38 Onderwerp: Ongewenste huisgenoot |
|
|
Hallo, hierbij een vraagstuk waar ik graag duidelijkheid over zou willen hebben.
Mijn vriendin huurt een woning in Amersfoort.
Het betreft een klein appartement onder het woonhuis van de eigenaar.
Dit zijn 2 slaapkamers een badkamer en keuken/woonkamer.
De in de 2e slaapkamer staat ook een wasmachine.
Sinds enkele tijd is het 2e slaapkamer door de huiseigenaar verhuurd aan een poolse huurder (met toestemming van mijn vriendin).
Dit ging een hele tijd zonder problemen.
Echter sinds enige tijd stapelen de problemen zich op.
- Hij houdt haar 's nachts wakker door luidruchtig te bellen en ruzie te maken.
- Hij drinkt erg veel en wordt dan nog lawaaieriger.
- Het is al vaak voorgekomen dat hij haar uit scheld voor van alles en nog wat zonder reden.
- Hij gedraagt zich tegenover haar zéér dominant en dwingend.
- Hij gebruikt ongewenst haar spullen.
Maar dan komt het ergste:
Onlangs toen zij gebruik moest maken van de wasmachine, welke dus in zijn slaapkamer staat, zag zij iets liggen dat erg leek op een pistool.
Natuurlijk schrok zij hiervan en heeft de huisbaas en de politie ingelicht.
In eerste instantie gaf de politie aan dat het inderdaad een illegaal wapen was en hebben het meegenomen.
Naderhand bleek het om een zwaar luchtdruk pistool te gaan dat volgens politie niet illegaal was.
Natuurlijk is mijn vriendin hiervan erg geschrokken en voelt zich al niet meer veilig in haar eigen appartement.
De huisbaas kan echter volgens hen niets doen omdat het wapen niet illegaal is.
Onlangs heeft mijn vriendin de betreffende poolse huurder MEERMAALS betrapt met haar lingerie, dit lag dan op zijn bed of op haar laptop die hij dan weer gebruikte.
Echter omdat mijn vriendin en ik ongeveer aan de andere kant van Nederland wonen hebben wij veelal contact via Skype e.d.
Zij zit dan in de keuken omdat zij op haar eigen kamer geen WiFi verbinding heeft.
Dit kan zelfs alleen als de pool niet thuis is omdat hij anders zeer dwingend aangeeft dat hij er niet van gediend is dat zij in de woonkamer/keuken gaat Skypen.
Gisteren na ons gesprek via Skype viel het mijn vriendin op dat er iets zwarts op de afzuigkap lag. Dit bleek zijn mobiele telefoon te zijn waarvan hij de camera had gericht op waar mijn vriendin altijd Skyped.
Bij nader onderzoek blijkt dat hij het hele gesprek gefilmd heeft en dit misschien al vaker gedaan heeft.
Zij is hier meteen op mijn advies mee naar de huisbaas gegaan en zij zijn samen naar het politiebureau gegaan in Amersfoort.
De politie geeft echter aan dat zij niets kunnen doen totdat er fysiek geweld bij komt kijken. Wel hebben zij aangegeven dat zij een dagboek moet bijhouden van alles wat gebeurd en haar geadviseerd "maar ergens anders te gaan slapen".
Mijn vriendin is hier natuurlijk erg van geschrokken en durft eigenlijk niet meer terug naar haar eigen appartement.
De huisbaas gaat vanavond op vakantie en geeft aan na de vakantie "het contract wel eens even te bekijken".
In de tussentijd moet mijn vriendin maar even een andere slaapplek regelen.
Nu natuurlijk mijn vraag, wat kan zij doen?
Jullie begrijpen natuurlijk dat zij het liefst zag dat de poolse huurder per direct vertrok. Maar wij hebben geen idee wat haar rechten zijn en hoe zij dit moet aanpakken.
Ik hoop daarom dat jullie ons hier in kunnen adviseren.
Met vriendelijke groeten,
Wouter de B. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|