Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
basitiev
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 aug 2013 21:11 Onderwerp: Ongegronde AMK, wat te doen? |
|
|
LS,
Vooraf: ik hoop dat dit de juiste plek is om deze post te plaatsen. Zo niet, mijn excuses aan de moderator.
Kan ik, op wat voor manier dan ook, een onderzoek tegenhouden die is opgestart door het AMK? We hebben vanmorgen een gesprek gehad met de medewerker bij ons thuis en hebben op audio dat hij gelooft dat er niks aan de hand is en onze buurman de situatie uit de context heeft belicht. Ook gaf de medewerker aan dat wij, wettelijk gezien, niets verkeerd hebben gedaan. Ondanks de conclusie van de medewerker van het AMK, komt er een onderzoek, omdat dit nu eenmaal de procedure is, aldus de medewerker. Dus huisarts, leerkrachten, crèche, consultatiebureau...
We zijn allesbehalve bang voor de uitkomst van het onderzoek, maar het kan onze reputatie en carrière schade toebrengen, gezien het werk wat wij hebben.
Een gesprek met een medewerker vinden wij prima. Goed dat meldingen altijd worden onderzocht(ook al was dit maar één melding van één buurman) Nu hadden we vanmiddag een gesprek met onze buren en zij geven min of meer toe(niet met die woorden) dat ze niet sociaal-vaardig genoeg zijn om naar ons toe te komen als ze vinden dat wij een fout maken als ouders. Ze geven ook toe dat wij in het geheel niet overkomen als ouders die hun kinderen mishandelen, maar vinden dat we een bepaalde situatie een keer verkeerd hebben aangepakt. Ze hebben duidelijk geen flauw benul welke situatie er ontstaat door een melding te doen. "Er is geen andere plek om naar toe te gaan, dus maar AMK" aldus de buurman.
Graag jullie reacties. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: vr 30 aug 2013 19:00 Onderwerp: |
|
|
Je verhaal is tamelijk onsamenhangend (kan me dit voorstellen, ook al doe je je rustig voor), maar ik maak eruit op, dat je buren hebt die kennelijk niks beters te doen hebben dan de buren in de gaten houden en iets opgevangen hebben over hoe jullie je eigen kinderen behandelen, daar hun ei over kwijtwilden en dachten dat het AMK wel een soort praatpaal / dagboek was daarvoor.
Om welk(e) incident(en) gaat het concreet?
Overigens een AMK-melding kun je niet tegenhouden; als dat kon dan zou daar ook misbruik van worden gemaakt. Wel raad ik je aan om tijdig (dus als het naar je inzicht niet meteen helemaal afgedaan wordt als onzin van de buren) juridische bijstand te zoeken, zeker als Bureau Jeugdzorg en consorten in beeld dreigt te komen. Niet om je bang te maken, maar hier (ook terugbladeren naar eerdere topics) lees je slechts één van de gevallen waaruit blijkt, dat je vreselijk moet uitkijken voor die hele, hele gevaarlijke mensen; ik heb tijdens mijn medische opleiding helaas ook een paar keer de excessen ervan gezien. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 20 sep 2013 19:52 Onderwerp: |
|
|
Betekent dit dat ik zomaar anoniem een AMK-melding kan doen? En dat er dan standaard een onderzoek komt?
Dat opent weer een nieuw perspectief, ik zou b.v. een mij pleeggezin dat aan de leiband van BJZ loopt kunnen melden...... |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|