Ellemieke Zaal
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 17
|
Geplaatst: di 05 feb 2008 12:32 Onderwerp: Oneens met tandartsrekening |
|
|
Ik ben een tijdje geleden pas verhuisd naar mijn woonplaats. Ik had erg veel last van 2 kiezen en omdat het moeilijk was om hier een praktijk te vinden die patiënten aan neemt ben ik, ondanks het slechte gevoel over de praktijk, naar de tandarts bij mij om de hoek gestapt.
Volgens hem had ik in mijn verstandskies (die dus pijn deed) een wortelkanaalbehandeling nodig, dus die hebben we dan ook maar gedaan. Toen deze na 2 weken klaar was, bleef ik een gaatje voelen in die kies, dus moest ik weer terug. Bleek dat er inderdaad nog een gaatje in zat, dat hij dus hoogstwaarschijnlijk de vorige keer niet goed had dicht gemaakt. Dus ik moet voor één kies dubbel betalen. De rekening van het terug gaan om het overgebleven gaatje heb ik nog niet gekregen.
Daarnaast had ik in dezelfde periode ook last van een kies rechtsboven. Hier zat een gaatje en moest gevuld worden, zo gezegd zo gedaan. Nu heb ik toch weer last van diezelfde kies die hij had gevuld en zal ik ook hiervoor terug moeten en ook dubbel betalen. Ik ben hiervoor natuurlijk nog niet terug geweest, omdat ik me verbaasd heb over mijn eerste rekening. Zie hier:
Een rekening van 455 euro voor 1 wortelkanaalbehandeling en 1 gaatje vullen. Ik schrok daar wel even van, dit is toch niet normaal? Ik heb de nota specificatie eens nagekeken, en erop staan van 3 kiezen (excl. de wortelkanaalbehandeling, die is apart in rekening gebracht) restauraties, terwijl er maar 1 gedaan is dus. Daarnaast staat er een bedrag bij voor een 'uitgebreid endodontisch consult', terwijl er hélémáál geen sprake is geweest van een consult. Er is iemand bij mij geweest bij de behandelingen en die is het volkomen met me eens dat hier inderdaad niets leek op een consult.
Nu heb ik de praktijk erop aangesproken, zij blijven erbij dat hun nota juist is en willen deze niet herzien. Met dit bedrag en de behandelingen die erop staan ben ik het niet eens, dus mijn vraag: Wat kan ik het beste doen als ik het niet eens ben met deze nota?
Los van het feit dat de halve rekening niet klopt, heb ik elke keer dat ik er zat gemiddeld een uur moeten wachten, heeft de tandarts tijdens de behandeling geen mondklepje op gehad en blies zodanig zijn koffie- en rooklucht de hele tijd in mijn gezicht en is er niet gereageerd op mijn pijnklact tijdens de behandeling van de verstandskies zelf. Om maar te zwijgen over de terugkomende kiespijn van behandelde kiezen.
(N.B. Naast de rekening van 455 euro heb ik nog een aparte rekening van 125 euro, ook al voor de wortelkanaalbehandeling.) |
|