|
Auteur |
Bericht |
Maartenvdl
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: ma 30 dec 2013 12:13 Onderwerp: Ondeugdelijk product gekocht |
|
|
Beste Forumleden,
graag zou ik een beroep doen op jullie kennis
Ik heb namelijk de volgende casus ( verkort ) :
Wasmachine gekocht voor €100. Mondelinge overeenkomst. Buurman is de verkoper en heeft het de wasmachine bij mij thuis aangesloten. ER blijkt veel kalk in de leiding te zitten, en de leiding gaat stuk. Daardoor komt er over het laminaat allemaal water en ontstaat er een schade van zeker €450 euro. Niets op papier afgesproken( helaas ).
Kan ik de schade op de buurman verhalen, of moet ik aan hele andere dingen denken?
Het volgende weet ik dan wel :
• Afspraken mondeling gemaakt
• De buurman wist niets van de kalkleiding o.i.d.
Als het kan zou het super zijn als jullie mij hiermee op weg kunnen helpen, ik moet er namelijk ook iets van jurisprudentie bij vinden....
Alvast super bedankt!  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 30 dec 2013 14:15 Onderwerp: |
|
|
Succes met je huiswerk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 dec 2013 11:33 Onderwerp: Re: Ondeugdelijk product gekocht |
|
|
Maartenvdl schreef: | Beste Forumleden,
graag zou ik een beroep doen op jullie kennis
Ik heb namelijk de volgende casus ( verkort ) :
Wasmachine gekocht voor €100. Mondelinge overeenkomst. Buurman is de verkoper en heeft het de wasmachine bij mij thuis aangesloten. ER blijkt veel kalk in de leiding te zitten, en de leiding gaat stuk. Daardoor komt er over het laminaat allemaal water en ontstaat er een schade van zeker €450 euro. Niets op papier afgesproken( helaas ).
Kan ik de schade op de buurman verhalen, of moet ik aan hele andere dingen denken?
Het volgende weet ik dan wel :
• Afspraken mondeling gemaakt
• De buurman wist niets van de kalkleiding o.i.d.
Als het kan zou het super zijn als jullie mij hiermee op weg kunnen helpen, ik moet er namelijk ook iets van jurisprudentie bij vinden....
Alvast super bedankt!  |
Ben ik blij dat ik de buurman niet ben, al dat geur, verkoop dat ding niet voor niets voor maar 100 Eurie. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 06 jan 2014 17:08 Onderwerp: |
|
|
Waarschijnlijk zul je iets moeten zeggen over het feit dat er een mondelinge afspraak gemaakt. Welke juridische consequenties heeft dat?
Wat zijn de juridische consequenties van het feit dat de buurman niets afwist van een kalkleiding?
Het betreft een casus, dus dat is enkel theoretisch en je mag ervan uitgaan dat wat er staat ook "echt" zo is. Zo heeft het dus geen zin om in twijfel te trekken in hoeverre de buurman werkelijk niet af wist van een mogelijk gebrek. Wel kan het handig zijn om iets te zeggen over de vraag in hoeverre hij er iets van af had moeten weten.... _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|