|
Auteur |
Bericht |
MarH
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL Studieomgeving (MA): HL Berichten: 6
|
Geplaatst: di 04 dec 2012 11:21 Onderwerp: Onderzoek scriptie Arbeidsrecht & Sociale Zekerheid |
|
|
Allen,
Ik start binnenkort met het maken van mijn eindscriptie (HBO-Recht) en aan het brainstormen over een actueel onderwerp in het Arbeidsrecht.
Graag zou ik een onderzoek doen met een combinatie van het Arbeidsrecht en Mediation. Er zijn veel onderwerpen en zou het zeer op prijs stellen wanneer ik wat op weg geholpen word.
Ook zit ik te denken om een onderzoek te doen naar regreszaken, b.v. hoeveel personen ontvangen een WIA uitkering n.a.v. een medische fout.
Aangezien ik bezig ben met een loopbaanswitch en nog niet werkzaam ben in de praktijk (helaas) is het prettig om wat op weg geholpen te worden, aangezien ik ook geen begeleider heb. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 04 dec 2012 16:44 Onderwerp: |
|
|
Hoi MarH,
het wordt mij niet meteen duidelijk waarmee je op weg geholpen wilt worden.
Ben je voorlopig alleen zoek op naar een onderwerp? Volgens mij moet je dan gewoon zelf eens kijken wat je interessant vindt en daar een onderzoeksvraag bij formuleren.
Je zegt dat je geen begeleider hebt, maar er zal toch wel iemand zijn die jouw onderzoeksvraag in een vroeg stadium kan beoordelen en je advies kan geven voor wat betreft jouw scope, of deze ver genoeg of juist te ver is.
Voor wat betreft je bijvoorbeeld met mediation en arbeidsrecht aan de slag wil, zou ik wel een onderscheid maken in "soorten zaken", bijvoorbeeld in schadevergoedingen, loonvorderingen en overige vorderingen. Ik heb namelijk het idee dat mediation bij ontslag op staande voet minder succesvol zal zijn dan bij een geschil over verloftegoed. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
MarH
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL Studieomgeving (MA): HL Berichten: 6
|
Geplaatst: wo 05 dec 2012 11:31 Onderwerp: |
|
|
Hi Dennis,
Wat fijn dat je de tijd hebt genomen om te reageren op mijn vraag. Ik stel het zeer op prijs.
Ik ben inderdaad op zoek naar een onderwerp of ondersteuning naar mijn onderzoeksvraag. Ik vind veel onderwerpen interessant.
Wat betreft een begeleider. Ik studeer HBO Rechten in deeltijd (NCOI) en heb een boek ontvangen en een leeswijzer scriptie schrijven. Er zijn 4 klassikale bijeenkomsten waar ik eventuele vragen kan stellen. Volgende week woensdagavond is b.v. zo'n avond. Naast deze avonden kan ik de docent niet bereiken. Vorige week heb ik gebeld naar NCOI en krijg van de adviseur te horen, dat ik alleen contact heb via die avonden.
Ik zou graag advies willen, maar moet juist wachten tot volgende week (2,5 uur beschikbaar). Heel onhandig eigenlijk.
Aangezien ik nog niet werkzaam ben in de juridische sector heb ik b.v. geen mentor en studeer veel zelf, wat mij goed afgaat. Toch voel ik nu de behoefte om te sparren.
Goed punt betreft om een onderscheid te maken in soorten zaken.
Wellicht kan ik een onderzoek doen naar schadevergoedingen binnen het ontslagrecht.
Ik stel een aanvullend advies op prijs. Mijn dank! |
|
|
|
 |
|