|
Auteur |
Bericht |
Elles
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 jan 2013 16:37 Onderwerp: Onderverhuur zonder toestemming |
|
|
Ik had even een vraag. Het huis naast ons is jaren geleden verkocht, en wordt verhuurd. Nooit hebben we daar problemen mee gehad tot nu. Het huis wordt verhuurd aan mensen die echt verschrikkelijk veel lawaai hebben. Hele dag geschreeuw en weet ik veel wat. Nou weet ik dat de eigenaar het huis heeft verhuurd aan iemand anders dan die er nu woont, en ook weet ik dat de eigenaar daar niks vanaf weet. Ik was dus even benieuwd of dit wel mag? Praten met de buren heb ik al geprobeerd, maar dat heeft geen zin want volgens hun valt het wel mee met de overlast. Ik los het natuurlijk het liefst met de buren zelf op, maar helaas lijkt dit onmogelijk. Ik vraag me dus af of ik hier juridisch gezien iets mee kan? Ze krijgen namelijk ook huursubsidie, terwijl dat helemaal niet kan aangezien de huurprijs veel hoger ligt dan de norm. Het wordt dus onderverhuurd voor een veel lagere prijs en naar idee wordt daarmee de belastingdienst ook opgelicht. |
|
|
|
 |
AdmiraalGeneraal
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 59
|
Geplaatst: wo 16 jan 2013 17:48 Onderwerp: |
|
|
U geeft aan dat u last heeft van uw buren en dat u er niet op de normale manier eruit kan komen.
Enkele oplossingen
- u belt de politie als er overlast is
- U kunt inderdaad de eigenaar aanspreken. De eigenaar kan waarschijnlijk het onderverhuur ongedaan maken.
- U kan de buren dagvaardigen. U gaat zich beroepen op onrechtmatige hinder + een dwangsom bij de rechter.
Er wordt gekeken naar:
•de aard van de hinder
•de ernst van de hinder
•de duur van de hinder
•de toegebrachte schade
Wilt u ons toelichten waaruit de overlast bestaat:) |
|
|
|
 |
Elles
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 jan 2013 12:36 Onderwerp: |
|
|
Ik had begrepen dat de politie niks doen aan overlast overdag? Er is gewoon de hele dag herrie, mensen die tig keer de trap op en neer stampen, kinderen die schreeuwen, muziek die hard aan staat. Ik weet dat we in een gehorig huis wonen maar de buren aan de andere kant horen we nauwelijks. Het is een moeder met drie kinderen en het is duidelijk dat ze ze niet aan kan, want het geschreeuw komt van beide kanten. Het is zo erg, dat we hier de hele dag de TV of de radio aan hebben om het geschreeuw maar niet te horen. Ik kan dus niet rustig op de bank zitten met een boek ofzo, want je wordt er gewoon gek van. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 jan 2013 14:01 Onderwerp: |
|
|
Ik sluit me aan bij AdmiraalGeneraal.
Als sprake is van onderhuur in strijd met het huurcontract, kan de verhuurder de hoofdhuurder aanspreken wegens wanprestatie, art. 6:74 BW. De verhuurder kan dan tevens vorderen dat de onderhuurders de woning verlaten.
Voorts kan bij een bepaald aantal decibels sprake zijn van onrechtmatige hinder, art. 5:37 BW. U kunt dan de buren dagvaarden (als ze er niet op aan te spreken zijn) en een verbod onder dwangsom vorderen. |
|
|
|
 |
|