|
Auteur |
Bericht |
marije-x
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: vr 28 okt 2011 11:25 Onderwerp: Ondernemingsrecht bezwarende titel |
|
|
Hallo,
Ik moet een opdracht maken voor ondernemingsrecht, en dit is een vraag die erin voorkomt: wat bepaalt de wet ten aanzien van de verkrijging onder bezwarende titel van eigen aandelen in een nv? (vier eisen).
Ik heb gekeken in mijn ondernemingsrecht boek, maar het staat er niet in, en op internet. De enige artikel die ik kan bedenken is 2:98 BW maar er staan volgens mij geen eisen in. Ik kan ook niets over eisen vinden. Iemand een idee? |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 28 okt 2011 13:58 Onderwerp: |
|
|
Geen eisen in art 2:98 BW? Ik zou zeggen, lees het artikel nog eens door. Een paar hints:
Volgestorte eigen aandelen
indien het eigen vermogen, verminderd met de verkrijgingsprijs, niet kleiner is dan het gestorte en opgevraagde deel van het kapitaal, vermeerderd met de reserves die krachtens de wet of de statuten moeten worden aangehouden.
niet meer dan de helft van het geplaatste kapitaal
Is een boekjaar meer dan zes maanden verstreken zonder dat de jaarrekening is vastgesteld, dan is verkrijging overeenkomstig lid 2 niet toegestaan
Verkrijging anders dan om niet kan slechts plaatsvinden indien en voor zover de algemene vergadering het bestuur daartoe heeft gemachtigd. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|