Eliza234
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 03 feb 2012 12:40 Onderwerp: Onder vals voorwendselen getuigenverklaring verkregen |
|
|
Situatie:
Een vrouw in de buurt veroorzaakt overlast. Ze sloeg 's nachts op de muren waardoor de buren niet konden slapen.
Aangezien alleen de buren last hadden, was het lastig te bewijzen.
Ik heb aangeboden om 's nachts te komen als ze weer aan het slaan was en heb dat gedaan.
Het was duidelijk dat de vrouw ziek was, maar de GGZ kon haar er niet van overtuigen de stoppen met de overlast.
Ik heb contact gehad met de woningbouwvereniging en politie. Die zeiden dat ze 'niet gek genoeg' was voor een RM (gedwongen opname)
De woningbouw zei dat ze haar alleen konden helpen door een huisuitzettingsprocedure te beginnen. Ze zou dan in de opvang komen waar ze echt geholpen zou kunnen worden.
Met pijn in mijn hart heb ik besloten om te getuigen in de zaak.
De rechtszaak zou woensdag plaatsvinden. Een dag ervoor is ze vrijwillig verhuisd. Ik weet niet waarheen.
De woningbouw heeft haar de afgelopen tijd zo geïntimideerd dat ze zelf is weggegaan.
Ik had nooit verklaringen afgelegd bij de politie en naar de advocaat van de woningbouw als ik had geweten dat de woningbouw de vrouw zou gaan intimideren. Ze wisten immers dat ik het liefste een RM zag.
De woningbouw heeft me dus misleid. En dat hebben ze bewust gedaan. Enkele weken geleden werden er spullen uit haar huis gehaald. Ik heb de woningbouw gevraagd of ze er iets van wisten. Ze zeiden van niets te weten. Dat was dus niet waar.
Dinsdag stond de woningbouw al klaar om haar een contract te laten tekenen dat ze de huur opzegde, de busjes stonden klaar om het huis leeg te ruimen.
Het is dus nooit tot een rechtszaak gekomen. Ik weet niet of de vrouw nu wel de hulp krijgt die ze nodig heeft. De woningbouw heeft mijn getuigeverklaring dus niet gebruikt voor een rechtszaak, maar om haar te intimideren.
Ik wil aangifte doen tegen de woningbouwvereniging. Ik vind dat ze me op valse gronden de getuigenverklaringen afhandig hebben gemaakt.
Nu wil ik graag weten welke strafbepalingen van toepassing zijn. Is dit bedrog, oplichting, misleiding? |
|