|
Auteur |
Bericht |
rise
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 jul 2012 18:43 Onderwerp: Onder dwang contract tekenen |
|
|
Ik heb door de sozawe een contract moeten tekenen voor een dienstbetrekking waarvoor ik oa. fysiek niet geschikt ben ondanks het herhaaldelijk aangeven hiervan en vragen of er werk is wat wel geschikt is voor mij.
Onder dwang omdat ze continue dreigen mij wéér een sanctie op te leggen van 100%
"De keus" die mij gegeven werd was: tekenen of weer een sanctie van 100%.
Door weer een maand zonder inkomsten kom ik natuurlijk ontzettend in de problemen met met alles.
Ik heb moeten tekenen... wel heb ik overal erbij vermeldt Onder Dwang van sozawe .
Nu is mijn vraag... heeft dit vermelden van 'onder dwang van sozawe' enige juridische geldigheid? |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: wo 04 jul 2012 19:36 Onderwerp: |
|
|
Alle geschriften hebben een juridische geldigheid. Het is echter aan de rechter om er bewijskracht aan toe te kennen. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 05 jul 2012 11:35 Onderwerp: Re: Onder dwang contract tekenen |
|
|
rise schreef: | Ik heb door de sozawe een contract moeten tekenen voor een dienstbetrekking waarvoor ik oa. fysiek niet geschikt ben ondanks het herhaaldelijk aangeven hiervan en vragen of er werk is wat wel geschikt is voor mij.
Onder dwang omdat ze continue dreigen mij wéér een sanctie op te leggen van 100%
"De keus" die mij gegeven werd was: tekenen of weer een sanctie van 100%.
Door weer een maand zonder inkomsten kom ik natuurlijk ontzettend in de problemen met met alles.
Ik heb moeten tekenen... wel heb ik overal erbij vermeldt Onder Dwang van sozawe .
Nu is mijn vraag... heeft dit vermelden van 'onder dwang van sozawe' enige juridische geldigheid? |
Als je jezelf niet geschikt achtt om de bedongen arbeid te verrichten, kun je een afspraak met de bedrijfsarts aanvragen, die in staat is om te beoordelen in hoeverre jij al dan niet arbeidsgeschikt bent. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 jul 2012 15:19 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Ja, of u ziek melden en loon vorderen op grond van art. 7:629 BW. Als de werkgever en de bedrijfsarts zich op het standpunt stellen dat u arbeidsgeschikt bent, kunt u bij het UWV bij de verzekeringsarts een second opinion aanvragen (art. 7:629a BW) en daarmee een loonvordering bij de rechter instellen.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
rise
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 jul 2012 19:12 Onderwerp: |
|
|