Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 19:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onafhankelijke keuringsarts
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bellenbellen

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 19:19    Onderwerp: Onafhankelijke keuringsarts Reageer met quote Naar onder Naar boven

De Wajong-uitkering is bij mij afgewezen. Indien er nieuwe feiten of omstandigheden zijn kun je vragen aan het UWV om een herziening. De advocaat had een bezwaarschrift geschreven maar die is ook door het UWV van de hand gedaan. Hoger beroep stond nog alleen open, dat termijn is verlopen.

Maar indien er sprake is van nieuwe feiten/omstandigheden kun je de zaak weer open breken zeg maar. De advocaat zou dan een onafhankelijke keuringsarts adviseren, net zoals je een keuringsarts bij het UWV in dienst hebt. Alleen een onafhankelijke keuringsarts is erg duur. Zijn er ook keuringsartsen die op no cure no pay basis werken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 10:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Zijn er ook keuringsartsen die op no cure no pay basis werken?

Ik weet niets van de regels voor keuringsartsen. Maar het lijkt mij zacht gezegd onwaarschijnlijk dat het is toegestaan dat een keuringsarts zich alleen laat betalen als iemand als gevolg van zijn oordeel een uitkering krijgt. Ik denk dat een uitkeringsinstantie het oordeel van een arts die op 'no cure, no pay' basis werkt niet serieus zou moeten nemen (overigens ligt in deze context 'no illness, no pay' meer voor de hand). Je kan er immers niet meer van uitgaan dat de arts onafhankelijk tot zijn oordeel is gekomen.
bellenbellen

BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In het verleden had ik een Wjaong-uitkering op basis van 100% arbeidsongeschiktheid. Bij de herbeoordeling deed ik me ZEER positief voor en vertelde allerlei dingen. Uiteindelijk werd ik 0% arbeidsongeschikt bevonden. Ik wist niets af dat ik autisme stoornis had. Een jaar geleden had ik een diagnose laten stellen omdat ik toch wel veel problemen had in het dagelijkse leven. Uiteindelijk kwam hier dus autisme stoornis naar voren. Het UWV is van mening dat dit geen nieuwe feit en omstandigheid is omdat zij daarvoor een VERMOEDEN van hadden. Om objectief alle beperkingen te kunnen vast stellen op basis van de FML lijst zie http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CG0QFjAB&url=http%3A%2F%2Fkankerenwerk.nl%2Fwp-content%2Fblogs.dir%2Ffiles%2F2012%2F04%2FFML_functionele_mogelijkheden_lijst.pdf&ei=hMfMT5fTC4fc8QOk0bTrDw&usg=AFQjCNEmFIneFkw8UZeqDni20bAeymTnFQ&sig2=2gLv67V0QQFGoWctsJgjug kan dit gebeuren door een onafhankelijke keuringsarts. UWV zelf zelf niet komen met beperkingen die je mogelijkerwijze hebt en die wel degelijk van invloed zijn. Zelfs een diagnose CVS boeit het UWV niet.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 9:27    Onderwerp: Re: Onafhankelijke keuringsarts Reageer met quote Naar onder Naar boven

bellenbellen schreef:
Zijn er ook keuringsartsen die op no cure no pay basis werken?

Ik wil je probleem niet belachelijk maken, maar hoe krijg je het voor elkaar om de titel Onafhankelijke keuringsarts te verzinnen en vervolgens de gequote vraag te stellen?

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 12:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag even met advocaat hierover gehad, het kan ook een psychiater zijn die zaken gaat onderschrijven. En het UWV zal dan bepalen dat die psychiater niet onafhankelijk is en dan kan een onafhankelijke psychiater nodig zijn.
Regin

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 13:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk ook niet dat er psychiaters zijn die (mogen) werken op basis van 'no cure, no pay', om dezelfde redenen die ik in mijn vorige bericht heb gegeven.
bellenbellen

BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2012 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, dat lijkt me ook niet maar een psychiater kan eventueel vergoed worden door je ziektekosten verzekeraar.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds