Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 14 jul 2025 12:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Omzetbelasting 2003/2004; flinke belastingschuld betalen
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
samsam01

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 14:21    Onderwerp: Omzetbelasting 2003/2004; flinke belastingschuld betalen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Na wat surfen over het web omdat ik met een vraag zit die over belasting terug betalen gaat kwam ik op dit forum terecht, ik hoop dat mijn vraag hier een beetje beantwoord kan worden.

Drie jaar geleden heb ik mijn huidige man leren kennen hij was net terug na een verblijf van ongeveer 2 jaar in het buitenland hij heeft zich meteen opnieuw ingeschreven bij de gemeente. Wij hebben een huis gekocht en zouden over het jaar 2007 een leuk bedrag terug krijgen. Ik ben een maand geleden langs geweest om wat gegevens door te geven en toen werd er gezegd dat er een flink bedrag openstaat aan omzet belasting 2003/2004 dus dat wij helemaal niks krijgen.

Mijn vraag is nu waarom heeft de bd zolang gewacht met het terug vragen van deze belastingschuld hij is immers alweer 3 jaar in nederland maar in al die tijd heeft de bd geen aanslagen gestuurt of laten weten dat er nog een bedrag openstaat. In 2006 heeft de bd een teruggave verrekent met een openstaande schuld maar nooit meer wat van zich laten horen dat er nog meer openstaat.

Is dit de normale gang van zaken ik vind dit vrij slordig, kan ik hierop een bezwaarschrift indienen.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

vriendelijke groet Sam
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 18:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben bang dat het niet erg duidelijk is.

Omdat je het over een huis hebt neem ik aan dat je hoopt inkomstenbelasting terug te krijgen. Waar komt de omzetbelasting opeens vandaan? Heeft je man hier in 2003/2004 een bedrijf gehad?

Omzetbelasting moet op aangifte worden voldaan. Blijkbaar heeft hij dat toen nagelaten. Of dat zo is zou je man zelf moeten kunnen nagaan.

BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 20:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mijn man heeft iid een eigen bedrijf gehad zijn toenmalige ex regelde altijd dit soort dingen maar heeft blijkbaar niet de omzet belasting betaalt
helaas is dit niet meer terug te vinden zij heeft alle papieren vernietigd

het is niet zo dat ik kwijtschelding wil het zal betaalt moeten worden dat weet ik maar ik vindt het zo vreemd dat de belasting nu pas komt en niet eerder dan kan je een regeling treffen om het terug te betalen hij is meteen in loondienst gegaan dus onvindbaar is hij niet voor de bd.

Volgens mij staat er ook een boete op te laat betalen en als de bd drie jaar lang niks van zich laat horen dan zal er ook wel flink wat bovenop het openstaande bedrag komen toch? en als dat zo is is dat dan terecht?
bona fides

BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De belastingdienst heeft 5 jaar de tijd om een naheffingsaanslag op te leggen (art. 20 lid 3 AWR). Er kunnen inderdaad boetes worden opgelegd. Is er al een naheffingsaanslag binnengekomen?

BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 20:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

het enigste wat ik heb gehad ongeveer een maand geleden is de voorlopige aanslag 2007
bona fides

BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 21:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De voorlopige aanslag 2007 gaat naar ik aanneem over de inkomstenbelasting, en staat dus los van de omzetbelasting (BTW).

BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 21:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja dat is inkomstenbelasting maar dat ik naar de bd ging om wat gegevens door te geven en te vragen waneer het bedrag gestort zou worden zag hij in de computer dat er nog omzetbelasting openstond en dat er heel weinig zou overblijven van het geld wat we terug zouden krijgen maar tot op heden weet ik nog niks
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds