Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
BrendaM1969
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 aug 2010 22:53 Onderwerp: Omgangsregeling en sport |
|
|
Ik ben sinds 5 jaar gescheiden. Na mijn scheiding ben ik verhuist, maar de afstand was van dien aard, dat het goed te overbruggen was voor de kinderen. Wij hebben destijds een omgangsregeling getroffen waarbij de kinderen door de week bij mij (moeder) verblijven en in de weekenden bij hun vader.
Mijn ex echtgenoot heeft inmiddels een nieuwe partner gevonden, en is op haar verzoek verhuist naar haar woonplaats wat 2 uur rijden verderop is. In de beschikking staat dat vader de kinderen op vrijdag haalt en zondag weer brengt. Niet lang na de verhuizing wilde mijn ex echtgenoot dat de kinderen minder bij hem zouden verblijven in het belang van zijn nieuwe relatie. Persoonlijk was ik hier niet blij mee, omdat de kinderen toch ook een normaal contact met hun vader moeten kunnen onderhouden, en hem er ook op gewezen dat de tijd die hij nu nog met zijn kinderen door kon brengen later nooit meer in kon halen. Uiteindelijk kwamen we tot een overeenkomst dat de kinderen in de weekenden dat zij zouden volleyballen (1x per 5 weken) bij mij zouden blijven.
Nu mijn oudste dochter 12 jaar is, naar het voortgezet onderwijs zal gaan en bij de junioren zal volleyballen komen we weer bij het volgende probleem. Hij weigert om de kinderen op vrijdagavond wanneer de oudste moet volleyballen later op te halen. Normaal gesproken komt hij tussen 6 en 7 uur, en nu zal dat een uurtje later zijn. Hij heeft voorgesteld om de kinderen dan op zaterdagochtend op te halen, waarop de kinderen zeggen dat ze niet van plan zijn om op zaterdag nog eens 2 uur in de auto te gaan zitten om vervolgens de volgende dag weer 2 uur in de auto te zitten om weer naar huis te gaan. Mijn ex partner heeft niet over de consequenties van zijn verhuizing nagedacht wanneer het de kinderen betreft, maar puur vanuit zijn eigen situatie gehandeld.
Daar komt bij dat mijn ex echtgenoot met zijn nieuwe partner een baby gaan krijgen waar de kinderen erg veel moeite mee hebben. Deze nieuwe partner heeft ook nog eens de neiging om mij aan de lopende band zwart te maken en maakt mij tegenover mijn kinderen uit voor leugenaar. Al met al is het geen rozengeur en maneschijn waar de kinderen in terecht zijn gekomen.
Maar om tot de kern van mijn vraag te komen.. welke mogelijkheden blijven er nu nog open?
* Staat hij juridisch sterk wanneer hij aangeeft dat hij de kinderen niet een uurtje later op wil halen?
* Kan hij van de kinderen eisen dat ze hun sport activiteiten opzeggen, omdat hij ze niet later op wil halen?
* Wanneer hij ze op vrijdag niet wil halen, maar wel op zaterdag.. kunnen de kinderen dit weigeren?
De acht weekenden die de kinderen nu al meer bij mij thuis zijn ten opzichte van de omgangsregeling zoals ik vastgelegd in de beschikking worden financieel niet gecompenseerd.. In principe betaal ik dus voor het extra stukje vrije tijd wat hij op eigen verzoek heeft aangevraagd. Kan ik een financiële vergoeding vragen voor het feit dat de kinderen meer tijd bij mij doorbrengen? |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 27 aug 2010 21:23 Onderwerp: |
|
|
Quote: | De acht weekenden die de kinderen nu al meer bij mij thuis zijn ten opzichte van de omgangsregeling zoals ik vastgelegd in de beschikking worden financieel niet gecompenseerd.. In principe betaal ik dus voor het extra stukje vrije tijd wat hij op eigen verzoek heeft aangevraagd. Kan ik een financiële vergoeding vragen voor het feit dat de kinderen meer tijd bij mij doorbrengen? |
Wat een vreemde gedachte, je kinderen niet bij je hebben zien als vrije tijd? Je hebt toch ooit gekozen voor kinderen omdat je het fijn vindt ze bij je te hebben? Er zijn vaders zat die hun kinderen minder zien na een scheiding en dat verschrikkelijk vinden, die zeggen echt niet "hè, fijn, heerlijk zo, lekker veel vrije tijd".
Als ik probeer logisch te redeneren gaat het om 8 weekenden eten voor de kinderen. Alle vaste kosten voor de kinderen zijn al betaald. Voor hoe veel eten kinderen per dag? 10 euro? 2 x 8 x 10 is 160 euro per jaar. 13 euro per maand. Je kunt er voor kiezen daar een zaak van te maken met alle kosten van dien. Ik denk niet dat de rechter je zal compenseren voor de kosten die je maakt voor het inleveren van vrije tijd omdat in Nederland er geen cultuur heerst voor vergoedingen voor immateriele schade (voor zover je je kinderen bij je hebben als schade ziet).
Ververvelend overigens dat je ex niet een uurtje later wil komen. Ook gek dat je kinderen niet op zaterdagochtend willen reizen. Het lijkt dat hier onwil is van beide kanten. Wat dacht je van de middenweg? De ene keer komt je ex een uurtje later, de andere keer reizen ze op zaterdagochtend. Na alle jurepredentie die ik over bezoekregelingen e.d. heb gelezen, ben ik nooit iets dergelijks tegen gekomen. vermoedelijk verwijst een rechter je door naar een mediator. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|