Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 14:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Oh oh Den Haag
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 1:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, en daarbij gaan we ook nog eens met zo'n 200 politiemensen de gehele dag voor een gebouw zitten wachten omdat er terreurbezigheden zouden zijn. Dit is waar we op dit moment naartoe gaan. Alles wat maar enigzins te maken zou kunnen hebben met terreur wordt meteen aangepakt....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik moest gister wel lachen om die ADO supporters...
Als er ergens een mogelijkheid om te rellen is, zijn zij erbij.....
Maar goed, voor de rest is het behoorlijk opgeblazen denk ik, er wordt teveel aandacht aan besteed, ik heb gister 1,5 uur geluisterd naar de liveuitzending van nederland 2, en ze konden me niets nieuws vertellen. Dat is jammer, maar wel teken dat de media het veel groter opblaast dan wat er aan de hand is.
Dat dat gebeurt weet iedereen, alleen sta je er op zo'n moment misschien niet bij stil.

Dat zouden we dus wel eens moeten doen, en behalve de terreur die er onmiskenbaar is, moet vind ik ook de media worden aangepakt, want sensatieverhalen en bangmakerij van het volk, komt door hun, en ik vind dat dat niet terecht is!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 10:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En dan maakt het voor die ADO supporters niet uit dat ze naast 100 man politie staan om te relschoppen Rolling Eyes

De media is inderdaad van grote invloed, en manipulatief (is dat een woord?) En honestly, niks over de identiteit willen zeggen van de verdachten t.b.v. het onderzoek, of de privacy, of welke reden ze ervoor hadden, maar nog wel even gauw zeggen dat het moslim extremisten zijn, terwijl de sfeer en toestand in Nederland al zo lekker stabiel is... houd dat dan ook gewoon voor je, dan heb je nog een beetje de kans dat 'de boel bij elkaar gehouden wordt'... De burger moet op zich wel weten wat er aan de hand is, maar ik denk dat het nu beter is om zo weinig mogelijk te zeggen om de situatie weer rustig te laten worden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 11:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uhm, overdreven politiemacht?
Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, zal wel, maar deze gassies die zijn opgepakt gingen wel mooi met granaten en mortierschoten aan het spelen. Lijkt me toch wel terecht dat daar zonder dollen tegen opgetreden wordt?! Exclamation
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michele daar heb je helemaal gelijk in, maar dit soort dingen komen de laatste tijd wel vaker voor in Nederland, alleen nu wordt het veel groter gemaakt dan nodig is door de media... En dat is waar ik op tegen ben!
Meteen duiken er overal cameraploegen op etc, terwijl ik denk dat dit soort aandacht helemaal niet goed is. Sommige mensen kunnen hierdoor juist gestimuleerd worden dezelfde rare acties in hun hoofd te halen, en dat willen we niet. We willen dat het gestopt wordt!
Die Ado supporters zijn gewoon mensen die overal het liefste willen rellen, ik vind dat wel grappig. De mensen die zijn opgepakt, zijn waarschijnlijk opgepakt om minder grappige redenen. Ook vind ik het heel vervelend dat mensen gister niet meer terug konden naar hun huizen. Je huis moet immers een veilige plek zijn. Maar de aandacht die de media gister heeft gegeven, vind ik wel wat overtrokken hoor!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind daar helemaal niets grappigs aan, vind het eigenlijk ronduit triest. Nederland staat op de rand van de afgrond, op het punt om een land te worden als Amerika, waar niemand meer opkijkt van een moord of minder. Maar op de één of andere manier schijnen sommige mensen zich dat niet te realiseren en die matten gewoon verder.....

Ronduit triest....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 0:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om nog heel eventjes terug te komen op de 'zogenaamde Ado-supporters', ik zag zojuist een gesprek met één van die dorpsgekken op tv. Deze zei letterlijk dat hij aan de actie van gister geen ......... aan vond. Op de puntjes kun je een vrij serieuze ziekte invullen. Voor de rest woonde hij tegenover het desbetreffende pand en hij kende de 'gastuh' die daar woonden. Het waren goeie gasten en als de politie zou voor zijn deur had gestaan had hij ook een strijkerbom naar ze toe gegooid....Overigens durfde hij niet de camera in te kijken en keek voornamelijk onder zijn pet door naar de grond.

Dit soort gasten wordt je toch helemaal ziek van??? Ik begrijp dat soort mensen niet hoor, je weet dondersgoed dat er genoeg speelt in Nederland en de rest van de wereld op dit moment en dan ga je er zo'n mening op nahouden.....Onbegrijpelijk

Ps. uiteraard gaat het hier niet om het feit dat het Ado-supporters waren, want in mijn ogen zijn dit soort trieste zieltjes absoluut geen supporters. Maar hij stond dermate stoer te doen met zijn Ado-sjaal dat ik hem maar even een Ado-supporter genoemd heb.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 1:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
Ps. uiteraard gaat het hier niet om het feit dat het Ado-supporters waren, want in mijn ogen zijn dit soort trieste zieltjes absoluut geen supporters. Maar hij stond dermate stoer te doen met zijn Ado-sjaal dat ik hem maar even een Ado-supporter genoemd heb.

Maar je kunt ook niet ontkennen: het is wel heeel ironisch: '' Hamas, Hamas, Temmink aan het gas''
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 11:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juul schreef:
Maar de aandacht die de media gister heeft gegeven, vind ik wel wat overtrokken hoor!


Yesss
Absoluut!

Nou kan ik me dat bij zo'n politieactie als woensdag wel voorstellen, dat is toch vrij uniek in Nederland.
Maar op zich doen de media er echt alles aan om alle sappige details en enge geruchten te openbaren, politici uitspraken uit te lokken, en zo 'goed' Puke mogelijk het beeld van de verscheurde maatschappij in kaart te brengen! Mad

Zag gisteren Marga van Praag in een stalkactie achter moslimvrouwen aanrennen: "Hee! Heeeej! Wat vind jij er nou van?! HEEEEJ!.... Nou ja, ze durven niets te zeggen! Zie je wel!" Brick wall
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Telegraaf:

Nieuwe aanslag was dichtbij
AMSTERDAM - Met de grootscheepse antiterreuractie van afgelopen woensdag in Den Haag, Amsterdam en Amersfoort is op de valreep een nieuwe aanslag in Nederland voorkomen. Dat zei minister Remkes (Binnenlandse Zaken) gisteravond in de Tweede Kamer tijdens het terrorismedebat.


De zeven verdachten die zijn opgepakt hebben allemaal banden met Mohammed B. (26), de moordenaar van filmer Theo van Gogh. De moslimextremisten behoren tot de Hofstadgroep rond terreurverdachte Samir A. (1Cool. Jason W. (19), een van de verdachten die werd overmeesterd in het terroristenpand aan de Antheunisstraat in Den Haag, was helemaal voorbereid op een martelaarsdood.

Dat blijkt uit een schokkende afscheidsbrief die hij aan zijn moeder schreef. W. liet daarin weten dat hij bereid was als martelaar zijn leven te offeren voor de jihad, de heilige oorlog. "Lieve moeder, ik hou van je, en ik ben trots dat jij mijn moeder bent geweest. Ik hoop dat je ooit moslima zult worden en dat we elkaar in het paradijs tegen zullen komen" , aldus Jason W. De jongen, die zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit heeft, heeft zich vijf jaar geleden bekeerd tot de radicale islam.
---------------------------

Is dit een bericht om die actie te verantwoorden, of is dit een bericht om de Nederlander nog meer op stang te jagen (Zie je nou wel! En er zullen nog wel veel meer enge moslim extremisten zitten! Mijn buurvrouw draagt een hoofddoek, ik vertrouw haar vanaf nu ook niet meer!).
Ik weet dat er vrijheid van drukpers is, en dat is over het algemeen goed, maar zou het niet beter zijn om dit soort berichten voorlopig een beetje in te perken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 14:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wel ja....laten we alles in de doofpot stoppen. Als we het ontkennen zal het wel niet bestaan! Ik hoor niemand hier over de aanslagen op moskeen en islamitische scholen. Dit wordt toch ook uitgbreid in de media naar voren gebracht? Daar zijn ze ook voor. Ze doen hun werk en zijn daarbij vrij. Als wij ze gaan beperken, waar gaan we dan naar toe? Bestaat de vrijheid van pers dan over 10 jaar nog? Wat hebben wij aan het recht op een vrije mening, als je hem niet mag uitten? Dat wij vandaag de dag over techniek beschikken om dat live in de huiskamers te brengen doet daar niets aan af. Niemand wordt verplicht om tv te kijken, om de media te volgen en zich daardoor een mening op te laten leggen. Als je er niet van gedient bent, dan zet je de tv toch op Nickelodeon of gewoon uit. Een elfstedentocht is ook redelijk uniek en wordt ook uitgezonden! Zo werkt het nou eenmaal.
Als de politie/justitie/AIVD niets doet, is het niet goed. Als ze goed uitpakken en een gevaarlijk situatie zo goed en snel mogelijk willen oplossen en wellicht daardoor erger kunnen voorkomen, dan is het ook niet goed. Je verliest blijkbaar altijd, maar naar mijn idee is de grootste verliezer in deze Nederland als land en dat zijn we dus allemaal. Niemand wordt beter van de huidige situatie maar de media verbieden er zoveel aandacht aan te besteden. Leer je eigen mening vormen en leer informatie te filteren en ga niet zo maar af op wat er altijd maar wordt voorgekauwd.

Wat betreft die ADO-supporters: Ze zullen wel weer aangeven dat ze uitgelokt zijn door....( PSV-supporters?) Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 18:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik persoonlijk vond het terecht dat er ingegrepen werd in Den Haag, er vanuit gaande dat er een goede reden voor was uiteraard. Verder ben ik het grotendeels met je eens Okidoki, ik ben iemand die niet zit te wachten op diepgaande gesprekken met bewoners in de hoop dat ze iets negatiefs over de situatie zeggen. Vandaar dat ik ook gewoon naar een ander kanaal ben gegaan (overigens niet Nickelodeon hoor! Razz )
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds