Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 02 mei 2024 3:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

OU here I come (HAN deeltijd e-learning is too much!)
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ralf



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 22:29    Onderwerp: OU here I come (HAN deeltijd e-learning is too much!) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik was begonnen met de deeltijdvariant e-learning HBO rechten bij de HAN (Hoge school Arnhem en Nijmegen). Dat is een heel zwaar programma.
Ik hou wel van buffelen, maar dat is gekkenwerk. Ze zeggen dat het 20 uur per week is ongeveer. Volgens mij is het meer. Ik werk 40 uur per week en ben elke avond en de hele zaterdag bezig en nog kan ik het amper bijhouden. Het overheerst je leven volledig.
Dus om een beetje te kunnen ademen en af en toe nog eens leuke dingen te doen, ga ik het toch iets rustiger aan doen. De OU lijkt me in vele opzichten beter voor mij, ik ben toch meer van de wetenschappelijke kijk op rechten, de baanperspectieven zijn beter dan HBO ( heb ik al in diverse onderzoeken gelezen, in 2006 zijn de eerste HBO juristen afgestudeerd en moeten hun plekje op de arbeidsmarkt nog bevechten tov de WO juristen)Dat kan natuurlijk al veranderd zijn tegen de tijd dat ik afstudeer. Maar toch...
De tentamens kan ik in Amsterdam afleggen in plaats van in Arnhem. Scheelt toch als je in de randstad woont.
Ik ben de HBO studie bij de HAN begonnen om toch een stok achter de deur te hebben om te studeren. Daar hebben ze een ijzeren balk achter de deur. Ik ben er achter gekomen dat ik genoeg discipline bezit om een volledige zelfstudie te doen, sterker nog, ik voel me meer op mijn gemak als ik mijn eigen tempo mag bepalen.
Ik ben een maand van te voren begonnen dan de eigenlijke aanvang van de studie. Ik ben erg enthousiast over de studie en ik vind het snuffelen in de boeken heerlijk om te doen, alleen wel in mijn eigen tempo, dan kan ik ook de stof wat beter uitdiepen en beter tot me door laten dringen.

Kortom: De deeltijdvariant (e-learning) HBO rechten van de HAN is voor echte zwaargewichten! Misschien dat er daarom ook zoveel uitval is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Iseut



Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 66


BerichtGeplaatst: do 22 feb 2007 9:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ralf,

join the club! De OU bevalt mij uitstekend. De stok achter de deur kun je ook zelf creeëren door je vroegtijdig op te geven voor tentamens. Dat helpt in ieder geval bij mij. Maar ook bij de OU geldt: je schiet alleen op als je er tijd in stopt.

Succes!
Iseut
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: do 22 feb 2007 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Welkom! Wanneer ga je beginnen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 22 feb 2007 22:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij is al begonnen.

Good
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 2:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Hij is al begonnen.


Maar waarmee?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk gewoon rechten bij de OU.

Ralf, bedankt voor het delen van deze ervaring!
Ik hoop van harte dat je nu je stek hebt gevonden.

Toch grappig hoe dingen kunnen lopen, niet? Ik zou verwachten dat een Hogeschool 'makkelijker' is dan een universiteit. Maar zo simpel ligt het dus niet.
Is het puur het verschil tussen de vrijheid om je eigen tempo te bepalen enerzijds en het moeten conformeren aan regels anderzijds?
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Streber



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 39


BerichtGeplaatst: do 05 apr 2007 19:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hé Ralf,
Grapje zeker dat de HAN e-learning zwaar is?!?!? Shocked

Van wat ik begrepen heb van de 4e jaars die nu de OU route volgen vallen er heel veel af omdat ze het te moeilijk vinden?!?!?

Laat me eens weten hoe het OU traject bevalt, ik val namelijk bijna in slaap met de e-learning, doe het nu zelfs in een sneller tempo, dus 4 tentamen vakken in plaats van twee per kwartaal...ben ik ook sneller klaar (tja, die leeftijd, hè Laughing ) en wil daarna de OU doen. Ik heb er zelfs over gedacht om over te stappen maar heb geen zin om er zes of zeven jaar over te doen...ik wordt er tenslotte niet jonger op...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Streber schreef:
Hé Ralf,
Grapje zeker dat de HAN e-learning zwaar is?!?!? Shocked

Van wat ik begrepen heb van de 4e jaars die nu de OU route volgen vallen er heel veel af omdat ze het te moeilijk vinden?!?!?

Laat me eens weten hoe het OU traject bevalt, ik val namelijk bijna in slaap met de e-learning, doe het nu zelfs in een sneller tempo, dus 4 tentamen vakken in plaats van twee per kwartaal...ben ik ook sneller klaar (tja, die leeftijd, hè Laughing ) en wil daarna de OU doen. Ik heb er zelfs over gedacht om over te stappen maar heb geen zin om er zes of zeven jaar over te doen...ik wordt er tenslotte niet jonger op...


Die zes/zeven jaar is gebaseerd op een gemiddeld aantal modules van zes per jaar (waarbij sommige vakken twee modules zijn). Als je wilt, kan het veel sneller, gewoon meer vakken volgen. Ik zou ook zo'n twee en een half jaar moeten doen over mijn propedeuse, maar zoals het nu gaat verwacht ik dat ik iets meer dan één jaar nodig zal hebben voor de Propedeuse. En het leren gaat ook steeds sneller, omdat het feest van de herkenning natuurlijk steeds groter wordt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Streber



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 39


BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 14:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

komodo schreef:

Die zes/zeven jaar is gebaseerd op een gemiddeld aantal modules van zes per jaar (waarbij sommige vakken twee modules zijn). Als je wilt, kan het veel sneller, gewoon meer vakken volgen. Ik zou ook zo'n twee en een half jaar moeten doen over mijn propedeuse, maar zoals het nu gaat verwacht ik dat ik iets meer dan één jaar nodig zal hebben voor de Propedeuse. En het leren gaat ook steeds sneller, omdat het feest van de herkenning natuurlijk steeds groter wordt.


Tja...if I were a rich girl...ladadidadidadum....
Als ik een grote zak met geld had zou ik dat ook zo doen. Ik heb al zitten rekenen en helaas zou ik de OU nooit zo snel kunnen doen vanwege de kosten. En aangezien ik al een "oude taart" ben die geen recht meer heeft op studiefinanciering....
En ja, ik weet het...de belasting betaalt een groot gedeelte wel terug...maar ja ik moet het wel eerst voorschieten...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 15:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Streber schreef:
komodo schreef:

Die zes/zeven jaar is gebaseerd op een gemiddeld aantal modules van zes per jaar (waarbij sommige vakken twee modules zijn). Als je wilt, kan het veel sneller, gewoon meer vakken volgen. Ik zou ook zo'n twee en een half jaar moeten doen over mijn propedeuse, maar zoals het nu gaat verwacht ik dat ik iets meer dan één jaar nodig zal hebben voor de Propedeuse. En het leren gaat ook steeds sneller, omdat het feest van de herkenning natuurlijk steeds groter wordt.


Tja...if I were a rich girl...ladadidadidadum....
Als ik een grote zak met geld had zou ik dat ook zo doen. Ik heb al zitten rekenen en helaas zou ik de OU nooit zo snel kunnen doen vanwege de kosten. En aangezien ik al een "oude taart" ben die geen recht meer heeft op studiefinanciering....
En ja, ik weet het...de belasting betaalt een groot gedeelte wel terug...maar ja ik moet het wel eerst voorschieten...


Bij de OUNL heb je sowieso geen recht op stufi, al ben je 18. Maar is de OU zoveel duurder dan de HAN dan? En als je eerst een HBO studie doet en daarna nog eens naar de OU gaat (waarbij je als je civiel effect wilt toch ook de bachelor goeddeels nogmaals mag doen) ben je dan per saldo niet veel duurder uit? En hoeveel jaar ben je dan wel niet bezig voor je je doel hebt bereikt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Streber



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 39


BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 20:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

komodo schreef:


Bij de OUNL heb je sowieso geen recht op stufi, al ben je 18. Maar is de OU zoveel duurder dan de HAN dan? En als je eerst een HBO studie doet en daarna nog eens naar de OU gaat (waarbij je als je civiel effect wilt toch ook de bachelor goeddeels nogmaals mag doen) ben je dan per saldo niet veel duurder uit? En hoeveel jaar ben je dan wel niet bezig voor je je doel hebt bereikt?


Aha, dat wist ik niet. Nou bij de HAN hebben ze een samenwering met de OU waardoor je je Master in 5 jaar kunt halen (als je op normaal tempo studeert en niet versneld zoals ik...hopelijk heb ik hem dus eerder) Vanaf het 3e jaar begin je aan je Master verdiepende leerroute (die duurt zo'n 2 jaar)...da's dus het schakelprogramma en de Master om het zo maar te zeggen.

De HAN kost 1200 per jaar plus zo'n 400 voor de boeken, dus da's zo'n 1600 per jaar. 1600 x 5 = 8000, de OU bijna 13000, dat is toch een aardig verschil.... kun je een mooie toga voor laten maken... Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 22:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Streber schreef:
komodo schreef:


Bij de OUNL heb je sowieso geen recht op stufi, al ben je 18. Maar is de OU zoveel duurder dan de HAN dan? En als je eerst een HBO studie doet en daarna nog eens naar de OU gaat (waarbij je als je civiel effect wilt toch ook de bachelor goeddeels nogmaals mag doen) ben je dan per saldo niet veel duurder uit? En hoeveel jaar ben je dan wel niet bezig voor je je doel hebt bereikt?


Aha, dat wist ik niet. Nou bij de HAN hebben ze een samenwering met de OU waardoor je je Master in 5 jaar kunt halen (als je op normaal tempo studeert en niet versneld zoals ik...hopelijk heb ik hem dus eerder) Vanaf het 3e jaar begin je aan je Master verdiepende leerroute (die duurt zo'n 2 jaar)...da's dus het schakelprogramma en de Master om het zo maar te zeggen.

De HAN kost 1200 per jaar plus zo'n 400 voor de boeken, dus da's zo'n 1600 per jaar. 1600 x 5 = 8000, de OU bijna 13000, dat is toch een aardig verschil.... kun je een mooie toga voor laten maken... Wink


Da's zeker een mooie toga dan... Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 22:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Streber schreef:
komodo schreef:


Bij de OUNL heb je sowieso geen recht op stufi, al ben je 18. Maar is de OU zoveel duurder dan de HAN dan? En als je eerst een HBO studie doet en daarna nog eens naar de OU gaat (waarbij je als je civiel effect wilt toch ook de bachelor goeddeels nogmaals mag doen) ben je dan per saldo niet veel duurder uit? En hoeveel jaar ben je dan wel niet bezig voor je je doel hebt bereikt?


Aha, dat wist ik niet. Nou bij de HAN hebben ze een samenwering met de OU waardoor je je Master in 5 jaar kunt halen (als je op normaal tempo studeert en niet versneld zoals ik...hopelijk heb ik hem dus eerder) Vanaf het 3e jaar begin je aan je Master verdiepende leerroute (die duurt zo'n 2 jaar)...da's dus het schakelprogramma en de Master om het zo maar te zeggen.

De HAN kost 1200 per jaar plus zo'n 400 voor de boeken, dus da's zo'n 1600 per jaar. 1600 x 5 = 8000, de OU bijna 13000, dat is toch een aardig verschil.... kun je een mooie toga voor laten maken... Wink

Zelfs een stuk of 14 Smile (of weet iemand nog een goedkoper adres ?)

Maar het klopt de OU is relatief duur voor mensen die de studie in een hoog tempo doen. In het aanbevolen 6 modules per jaar tempo zijn de kosten nog wel te overzien, maar als je het als alternatief voor voltijd / voltempo onderwijs bekijkt, dan is het duur.

Overigens lang niet zo duur als 'distance learning' aan de 'University of London', waar je voor een éénjarige master iets van 6000 pond kwijt bent.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 8:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

Zelfs een stuk of 14 Smile (of weet iemand nog een goedkoper adres ?)

Jawel, maar alleen voor junior-advocaten
Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lol. Dat wordt alvast de eerste zaak sinds aantreden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds