|
Auteur |
Bericht |
Mr. serious
Leeftijd: 30 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 mei 2012 20:27 Onderwerp: Nul-uren contract Mcdonalds minimaal 3 uur uitbetalen? |
|
|
Beste lezer,
Ik werk sinds 5 maanden bij de McDonalds. Ik krijg 3 weken van de voren mijn rooster binnen en werk 12 uur per week. Ik denk dat dit een 0-uren contract voor bepaalde tijd (6 maanden) genoemd wordt? De horeca cao is op mijn contract van toepassing.
Nu zit ik met het probleem dat ik al meerdere malen voor 2 uur ben ingeroosterd en dus ook maar 2 uur op die dagen heb gewerkt.
Iemand attendeerde mij er op dat mijn werkgever op basis van een nul-uren contract voor elke oproep, minimaal 3 uur moet uitbetalen. Geldt dit ook voor de horeca CAO?
Alvast bedankt voor uw reactie,
Mvg,
Piet |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 mei 2012 7:31 Onderwerp: Nulurencontract minimaal drie uur uitbetalen |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Dat klopt.
Het gaat om art. 7:628a BW. Als de arbeidsomvang niet is vastgelegd en minder dan drie uur gewerkt is, moet de werkgever u uitbetalen, alsof u drie uur gewerkt had.
Zie lid 2 van dit artikel: van dit artikel mag niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken. Dus ook niet bij CAO.
Dus dit geldt ook voor de horeca.
U kunt loon vorderen bij de werkgever, eventueel met vertragingsschadevergoeding, zie art. 7:625 BW.
Met vriendelijke groet,
Marja
-----------------------------------------------
Het goede leven:
Blijven geloven in en hopen op de wederkomst van Jezus de Messias
Een huisje met zonnepanelen
Moestuintje
Muziek
Gemeenschappelijk brood eten |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: wo 23 mei 2012 10:18 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Artikel 7:628a