Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 17 mei 2024 16:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Normen en waarden
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 22 mrt 2004 15:34    Onderwerp: Normen en waarden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na 'landsbelang' nu het meest gebruikte woord om te scoren.
Ik wilde dit eigenlijk n.a.v. de topic 'asociale belastingbetalers' zetten, maar eigenlijk is het een ander onderwerp.

Ik denk niet dat De Politiek veel bij kan dragen aan het opkrikken van de 'nurmen en waerden' in ons land. Met grootschalige dingen kunnen ze zich bezig houden, waar je de bureaucratie en ambtenarentermen op los kunt laten. Maar echt 'opvoeden' van de bevolking lukt ze denk ik niet.
Op straat rochelende mannen, in de metro rokende jochies, dikbilvrouwen die hun McDonalds rotzooi demonstratief naast de prullebak smijten... om maar eens wat stereotypjes aan te halen. Dat zijn kleine gedragingen die getuigen van een hoge mate van respectloosheid. Maar het zijn wel zeer irritante gedragingen, naar mijn mening, die symboliseren hoe het individualisme is doorgeschoten.
Ik ben bang dat meneer Balkenende kan preken wat ie wil, maar dat de maatschappij er zelf mee aan de slag moet.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: ma 22 mrt 2004 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De politiek zal hier inderdaad niet veel aan bij kunnen dragen ben ik bang. Alleen al vanwege het feit dat de politiek door een hoop mensen niet serieus genomen wordt. Maar wat ik me dan afvraag, zou je niet in een viceuze circel komen te zitten? De 'respectloze jongeren' van deze generatie zullen straks hun eigen kinderen moeilijk iets bij kunnen brengen wat ze zelf niet beheersen. Dus zul je een steeds grotere groep mensen krijgen die puur met zichzelf bezig zijn en geen respect op kunnen brengen. Is zoiets dan uberhaupt nog wel een halt toe te roepen???
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: ma 22 mrt 2004 15:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

NOu , begin bij jezelf, is toch zo'n ander motto van het rijk?
Ik moet zeggen, dat ik zelf nog steeds vind dat vriendelijkheid je sterkste wapen is. En zelfs met irritante marokkaanse jochies kun je af en toe nog een discussie hebben. En dan, je kunt ze zelfs nog stil. krijgen ook. Maar men moet ook niet oververhit reageren, dat is te vaak denk ik aan de hand, en dat maakt de situatie alleen nog maar erger. Bovendien denk ik dat Balkenende met zijn uiterlijk en nette manieren ook vaak irritatie opwekt bij een aantal mensen, dus zou hij niet de persoon zijn om dat aan te pakken. OM dit probleem echt aan te pakken, moet de maatschappij eerst wat mondiger worden, en niet zomaar alles laten gebeuren, maar optreden. Want als er zinloos geweld is, kunnen we allemaal zeggen: Het moet niet, maar niemand doet er wat aan. Niemand heeft het lef om er op het moment dat het gebeurt, wat van te zeggen. De hele maatschappij moet dat doen. Laten we dan deze discussie opnieuw voeren. AL moet ik zeggen dat het in Rotterdam best wel ver heen is. Ik was in Maastricht en daar zei een oudere mevrouw dat een meisje niet zo over straat moest gillen. Nou dat durven ze hier echt niet meer.
Misschien verstandig om eerst te bekijken hoe groot dit probleem is, daarna pas wat de beste aanpak is.
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
aran

aran

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 44


BerichtGeplaatst: za 17 apr 2004 23:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De 'respectloze jongeren' van deze generatie zullen straks hun eigen kinderen moeilijk iets bij kunnen brengen wat ze zelf niet beheersen. Dus zul je een steeds grotere groep mensen krijgen die puur met zichzelf bezig zijn en geen respect op kunnen brengen.

Hier ben ik het dus niet mee eens, wel eens over na gedacht dat die respectlose jongetjes uit kunnen groeien tot respectable oudere??

Ik wil graag geloven dat ik een goed pakket waarden en normen heb meegekregen van mn ouders en dat terwijl mijn vader vroeger zon beetje alles had gedaan wat God verboden had.
_________________
"Ik vind jou echt giega goed als je zelf je gordel om doet"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds