Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 14 jun 2025 19:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Non actief
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Forgotten

BerichtGeplaatst: do 14 jul 2005 8:58    Onderwerp: Non actief Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik werk als schoonmaakster bij twee bedrijven voor een scoonmaakbedrijf. Ik heb hiervoor twee contracten voor onbepaalde tijd waarinde uren worden vermeld.

Nu kreeg ik gisteren een telefoontje van mijn ploegleider dat ik op de ene plek niet meer welkom ben ivm emotionele problemen die ik zou hebben. In mijn contract staat dat ik daat drie dagen werk van 12.00 tot 13.30.

Ik zou daar vanmiddag dus normaal gaan werken maar door dit telefoontje zou ik daar dus niet meer mogen gaan werken. Wat kan ik doen nu?

Mijn voorwerker zegt dat ik ook niet doorbetaald krijg.

Kan ik contact opnemen met de opdrachtgever waar ik normaal scoonmaak om te controleren of het verhaal klopt wat de voorwerker verteld of is dit juist niet verstandig.

Ik heb sterk de indruk dat het schoonmaakbedrijf van mij af wil en dit een manier is dat ik nalatig ben om ergens te gaan werken dus dat ze me zo op staande voet kunnen gaan ontslaan.

Wie kan mij helpen??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 14 jul 2005 10:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op basis van deze informatie is het moeilijk (door mij althans) een eenduidig antwoord te geven. Ik zal een aantal mogelijkheden noemen.

Indien er sprake is van arbeidsongeschiktheid
Uw werkgever meent dat u emotionele problemen heeft waardoor u arbeidsongeschikt zou zijn. Vanaf 1 januari 2004 betalen werkgevers zieke werknemers maximaal twee jaar lang 70% van het laatste loon door De eventuele toegang tot de WAO schuift daardoor één jaar op.
Zie voor meer informatie: http://home.szw.nl/index/dsp_index.cfm onder 'loon' en 'uitkeringen'.

Indien er sprake is van ontslag.
Maak bezwaar tegen het 'ontslag', doe dit schriftelijk zodat je bewijs hebt ivm eventuele verwijtbare weerloosheid, hiervan kan sprake zijn als u geen bezwaar maakt. Ga (tijdig, ook 1 van de voorwaarden voor een eventuele uitkering) naar het centrum werk en inkomen (cwi). Het cwi kan u bij deze vervelende kwestie mogelijk hulp bieden. U doet er verstandig aan het contract aan hen voor te leggen zodat denkbare onduidelijkheden mbt dit contract teniet worden gedaan (het cwi gaat over ontslagvergunningen). Het cwi verschaft u mogelijk duidelijkheid over of de werkgever 'fout ' zit. Tevens wordt de ww uitkering bij het cwi aangevraagd. 1 van de voorwaarden was / is dat minimaal 5 arbeidsuren verloren moeten gaan of bij minder dan 10 uur minstens de helft.

Wanneer duidelijk is of de werkgever 'fout' zit dan biedt dat mogelijk opening voor een procedure (als uiterste middel). Immers, opzegging van de overeenkomst door ziekte is verboden. Wellicht kan het bureau voor rechtshulp u daarbij verder helpen (TikSimone was mij voor zie hier het adres van de website). http://www.bureaurechtshulp.nl/resc/default.asp.

Laatst aangepast door abraxes op do 14 jul 2005 10:48, in totaal 5 keer bewerkt
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 14 jul 2005 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Forgotten, in jouw situatie zou ik gewoon naar mijn werk gaan. Mocht men je daar de toegang weigeren, dan zou ik zelf vragen of ze (je werkgever, niet de opdrachtgever) dat verhaal zo spoedig mogelijk even schriftelijk willen bevestigen, anders kan het inderdaad zo zijn dat jouw werkgever later beweert dat jij gewoon niet gekomen bent. Vraag meteen ook of je tijdelijk op een ander project aan het werk kunt.

Ik zou zelf dan ook meteen daarna een brief aan de werkgever schrijven waarin ik zou aangeven dat ik verbaasd ben over de gang van zaken, dat ik zelf vind dat er niets aan de hand is, dat ik gewoon wil werken (en daarom ook gewoon kom) en totdat er meer duidelijkheid is in elk geval graag op een ander project aan de slag wil. En dat ik uitzie naar de gevraagde brief waarin meer duidelijkheid wordt gegeven over de redenen van weigering.

Zoiets.

Let wel: ik ben geen arbeidsrechtdeskundige!!! Dit zijn gewoon de acties die ik zelf zou ondernemen als een soort EHBO

Je zou ook nog even met het Bureau voor Rechtshulp kunnen bellen.
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 14 jul 2005 12:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt een contract met het schoonmaakbedrijf. Het schoonmaakbedrijf detacheerd jou aan de opdrachtgever.

Quote:
Mijn voorwerker zegt dat ik ook niet doorbetaald krijg.

Voor het antwoord op de vraag of het schoonmaakbedrijf jou dient door te betalen voor de uren die je niet kan werken omdat de opdrachtgever dit niet wil, is van belang of deze oorzaak redelijkerwijs voor rekening van de werkgever dient te komen (6:628 lid 1 BW).
Het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om te zorgen dat er voldoende werk is. Het risico dat overeenkomsten tussen het schoonmaakbedrijf en klanten door de klant worden opgezegd komt in principe voor rekening van de werkgever.

Quote:
Ik heb sterk de indruk dat het schoonmaakbedrijf van mij af wil en dit een manier is dat ik nalatig ben om ergens te gaan werken dus dat ze me zo op staande voet kunnen gaan ontslaan.

Dan zullen ze hard moeten maken dat er sprake is van werkweigering. Ik raad je aan zoals reeds aangegeven gewoon naar het bedrijf van je opdrachtgever te gaan (al is het maar om te controleren of er inderdaad door de opdrachtgever is aangegeven dat je niet meer langs hoeft te komen), en als je daar geweigerd wordt naar het kantoor van je werkgever te gaan met de vraag of je op een andere opdracht kunt worden geplaatst. Indien ze je naar huis sturen omdat ze niets anders voor je te doen hebben is aan te raden om deze gang van zaken schriftelijk aan de werkgever aan te geven, waarbij je aangeeft dat je je wel voor de overeengekomen uren beschikbaar houdt.

Indien je werkgever geen alternatief werk aanbiedt, en geen loon uitbetaald, dan is er de mogelijkheid een loonvordering in te stellen.

Abraxis: er lijkt mij geen sprake van arbeidsongeschiktheid, of van ontslag.
Verstuur e-mail
Gecko

BerichtGeplaatst: do 14 jul 2005 13:02    Onderwerp: non actief Reageer met quote Naar onder Naar boven

er is duidelijk door de foon gezegd dat er geen contact met het kantoor opgenomen mocht worden.
kan dus ook de andere uren kosten die er nog wel zijn.
Verstuur e-mail
Forgotten

BerichtGeplaatst: do 14 jul 2005 13:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het bericht van Gecko is ook van mij maar gedaan op de computer van mijn vriend. Ik zal het zo nog aanvullen onder mijn eigen naam:

Ik heb gisteren contact gehad met mijn werkgever en die zei tegen mijn geen contact met de opdrachtgever op te nemen omdat dat schadelijk kon zijn voor het bedrijf.

Ik heb nog een andere opdrachtgever voor mijn werkgever en ben bang als ik er langs ga of contact opneem dat ik deze opdrachtgever ook kwijt ben en dan heleaal geen inkomen meer heb, omdat het mij uitdrukkelijk is gezegd geen contacgt te zoeken.
Verstuur e-mail
marcel

marcel

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: do 14 jul 2005 14:40    Onderwerp: Re: Non actief Reageer met quote Naar onder Naar boven

Forgotten schreef:
Ik heb hiervoor twee contracten voor onbepaalde tijd waarinde uren worden vermeld.

In feite ontzegd het schoonmaakbedrijf jou dus de toegang tot een deel van je werk. Het komt er op neer dat je minder zou gaan werken en dus minder betaald krijgt. Ik zou een brief schrijven waarin je aangeeft daar niet mee akkoord te gaan en dat je de werkgever bindt aan zijn contract ( volgens mij gewoon een arbeidsovereenkomst als ik het zo lees). Ook moet je aangeven dat je je beschikbaar houdt voor het werk. Biedt de werkgever dat werk niet, dan kun je aanpsraak maken op loon. Jou conflict echter speelt zich af tussen de werkgever ( het schoonmaakbedrijf) en werknemer (jijzelf). In principe heeft het bedrijf waar je schoonmaakt(e) niet veel van doen met het conflict. Maar: dat is mijn mening, ik ben geen deskundige in arbeidsrecht.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds