|
Auteur |
Bericht |
Yoram
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 13 nov 2011 17:05 Onderwerp: Nog activa, faillissement opgeheven, bij wie aankloppen? |
|
|
Welkom allemaal, ik zit met het volgende probleem, hopelijk weet er iemand raad.
Bedrijf X is 2 jaar geleden failliet verklaard, het faillissement is 1 maand terug door de curator bij gebrek aan baten opgeheven. Nu heb ik bepaalde activa gevonden die op naam van het gefailleerde bedrijf staat en die ik graag wil kopen/overnemen.
Alleen wat nu? Wie is er beslissingsbevoegd, dien ik aan te kloppen bij de curator die het faillissement al heeft opgeheven of dien ik aan te kloppen bij de oud bestuurder van de failliete BV?
Nu heb ik deels begrepen dat dit de curator is, maar op welke gronden is de curator nog beslissingsbevoegd over een al opgeheven faillissement? Kan ik activa eigenlijk nog wel kopen...? |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: ma 14 nov 2011 10:12 Onderwerp: |
|
|
De curator; deze zal zo nodig (bij eventuele nagekomen baten) het faillissement moeten heropenen (zie art. 194 Fw). |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 nov 2011 10:40 Onderwerp: |
|
|
Blijkbaar betekent opheffing van een faillissement kennisgeving, dat alle bij curator bekende baten zijn verdeeld?? |
|
|
|
 |
Yoram
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 nov 2011 12:59 Onderwerp: |
|
|
Dank, zojuist contact opgenomen met de curator en de vraag gekregen om het op de mail te zetten. |
|
|
|
 |
|