|
|
| Auteur |
Bericht |
larock
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 23:54 Onderwerp: Nieuwe stukken inbrengen tijdens comparitie mogelijk ?? |
|
|
Beste mede juristen,
Ik heb binnenkort een "zaak" als opdracht op school en wilde graag weten of jullie me kunnen helpen met het volgende.
Is het mogelijk om tijdens een comparitie nieuwe stukken in te brengen? Ik had de stukken reeds genoemd in de dagvaarding. Echter heb ik verzuimd deze tijdig te overleggen. Kan ik dan vooralsnog deze stukken ten tijde van de comparitie inbrengen?
Uit jurisprudentie blijkt dat de rechter soms een oogje dichtknijpt en het soms juist verbied? Wat ligt hieraan ten grondslag en zijn er nog artikelen die hier een nuancering over geven??
Alvast bedankt voor jullie reactie..
Groeten, |
|
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: ma 11 jan 2010 9:57 Onderwerp: |
|
|
Zie artikel 2.9 van het rolreglement: uiterlijk 2 weken voor de zitting schriftelijk indienen (en uiteraard gelijktijdig afschrift aan de wederpartij toezenden).
Bij indiening op kortere termijn voor de comparitie (of zelfs eerst tijdens de comparitie) kunnen de stukken buiten beschouwing worden gelaten. |
|
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: ma 11 jan 2010 14:00 Onderwerp: |
|
|
Het gaat er dan vooral om of het om ingewikkelde, uitgebreide stukken gaat of een simpel a4tje waarvan de inhoud al voldoende bekend was.
Als de wederpartij in het kader van de goede procesorde bezwaar heeft tegen het inbrengen van de stukken is meestal doorslaggevend. Deze zal in de praktijk wat morren maar, als het niet om heel bijzondere stukken gaat, geen bezwaren opperen om een beetje inschikkelijk over te komen. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
|
 |
|
|