|
Auteur |
Bericht |
elpidagroen
Leeftijd: 51 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: vr 07 sep 2007 14:47 Onderwerp: Nieuwe overeenkomst, opzeggen oude |
|
|
Ik heb een nieuwe baan. Mondeling zijn wij eruit.
Het contract volgt maar kan nog lang op zich laten wachten, volgens de nieuwe werkgever pas 2 weken voor aanvang van het dienstverband.
Volgens de nieuwe werkgever kan ik mijn huidige baan met een gerust hart opzeggen. Liever heb ik het contract eerst zwart op wit. Is de mondelinge overeenkomst ook geldig en kan ik opzeggen bij mijn huidige werk? |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22902
|
Geplaatst: vr 07 sep 2007 15:07 Onderwerp: |
|
|
Misschien kun je je werkgever per mail vragen de belangrijke onderdelen van het contract (duur van het contract, functieomschrijving, salaris, ...) te bevestigen. Je hebt iets nodig om de mondelinge afspraak te kunnen bewijzen. Als de werkgever niet bereid is om per mail of op papier iets te bevestigen, dan zou ik het niet vertrouwen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
tikSimone
Leeftijd: 58 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 07 sep 2007 23:25 Onderwerp: |
|
|
De mondelinge overeenkomst is wel geldig, maar je kunt niets bewijzen.
Wat is de reden dat het maken van het contract zo lang duurt? Want da's zo gepiept, hoor. Zeg dus niets op voor je dat contract in handen hebt.
Per email zou ik niet eens adviseren. We hebben hier wel vaker gediscussieerd over de geldigheid van email.
Als die werkgever je op de overeengekomen termijn in dienst wil nemen moet hij het gewoon even in orde maken. Basta.
Overigens gaat een opzegging gewoonlijk toch tegen het einde van de maand, dus hij heeft vanaf nu gerekend nog een week of 3 de tijd. Dat lijkt me wel ruim. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22902
|
Geplaatst: vr 07 sep 2007 23:29 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Per email zou ik niet eens adviseren. We hebben hier wel vaker gediscussieerd over de geldigheid van email. |
En nooit geconcludeerd tot ongeldigheid wanneer het om een vormvrije rechtshandeling gaat. Natuurlijk is een ondertekend stuk papier beter, tenzij je een digitaal ondertekende mail kunt krijgen (onwaarschijnlijk).
Quote: | Als die werkgever je op de overeengekomen termijn in dienst wil nemen moet hij het gewoon even in orde maken. Basta. |
Helemaal mee eens. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
Annemarieke
Leeftijd: 46 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 08 sep 2007 11:10 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: |
Als die werkgever je op de overeengekomen termijn in dienst wil nemen moet hij het gewoon even in orde maken. Basta.
|
Eens, ik heb ze ook gewoon standaard liggen en binnen 5 minuten draai ik hem uit. Ik zou het geen fijne binnenkomer vinden als ik geen fysiek contract kreeg aangeboden.
Dus opzeggen zou ik nog niets :no: |
|
|
|
|
|