|
|
| Auteur |
Bericht |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
|
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 13 jun 2006 14:24 Onderwerp: |
|
|
Ik ben absoluut tegen kraken. Dus ik ben wel blij met het wetsvoorstel (hoewel ze al wel weer zeggen dat ze lang niet iedereen gaan aanpakken, wat heb je er dan aan denk ik dan , maar goed).
Als ze iets willen doen tegen leegstand in de grote steden dan kan je toch gewoon een wetsvoorstel maken dat die eigenaren aanpakt die het langer dan zoveel jaar leeg laten staan (in de vorm van bv grote boete of ander voorw. straf). Dan tast je tenminste niet het eigendomsrecht aan, wat onder de oude kraakwetgeving wel gebeurde. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: di 13 jun 2006 20:22 Onderwerp: |
|
|
| Eva schreef: | | (hoewel ze al wel weer zeggen dat ze lang niet iedereen gaan aanpakken, wat heb je er dan aan denk ik dan , maar goed). |
Daar heb je al het eerste probleem. Op dit moment weet iedereen waar hij aan toe is. Ik weet niet zeker of dit klopt, maar ik vermoed dat je op dit moment een kraker die binnen een jaar na leegstand een huis kraakt, er vrij makkelijk uitkrijgt. De meeste krakers doen dat ook niet, die wachten tot er een jaar voorbij is gegaan.
Met de nieuwe wet gaat al die duidelijkheid verloren. Voor een kraker maakt het geen verschil of een huis een week of 2 jaar leegstaat. De ene huiseigenaar krijgt krakers na 2 jaar leegstand er misschien vrij eenvoudig uit, maar een andere huiseigenaar wiens huis een week heeft leeggestaan krijgt misschien helemaal geen medewerking meer. Grote willekeur ligt op de loer. Projectontwikkelaars die vriendje van de burgemeester zijn zullen er wel bij varen (nu zijn ze dat over het algemeen wel).
| Quote: | | Als ze iets willen doen tegen leegstand in de grote steden dan kan je toch gewoon een wetsvoorstel maken dat die eigenaren aanpakt die het langer dan zoveel jaar leeg laten staan (in de vorm van bv grote boete of ander voorw. straf). Dan tast je tenminste niet het eigendomsrecht aan, wat onder de oude kraakwetgeving wel gebeurde. |
Maar dat doet de regering dus niet. Als zoiets er tegenover zou staan zou het inderdaad een stuk redelijker zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
|
|