|
Auteur |
Bericht |
hulsky
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 apr 2010 11:23 Onderwerp: happy meubel |
|
|
hallo allemaal,
heb vernomen van advokaat dat happy meubel vorig jaar juni failliet verklaard is. |
|
|
|
 |
Pillipilli
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 03 jul 2010 20:28 Onderwerp: |
|
|
vovpvi schreef: | Hallo,
Ik vrees dat ik hetzelfde aan de hand heb met Abdelslam El-Ghafil. Als ik deze topic goed heb gevolgd is hij de eigenaar van Happy Meubel geweest.
Diezelfde Abdel heeft in Maaseik (Belgie) een winkel gehad Merksofas genaamd. We hebben daar in januari een salon gekocht en nu is de zaak leeg...
Hij heeft ook nog in tussentijd een zaak gehad in Roermond; genaamd Life Style Meubel.
Hebben jullie een stand van zaken voor me? Ik ben ervan overtuigd dat het een oplichter is. |
Hallo iedereen,
ook ik wil even reageren op deze topic. Wij hebben namelijk eind januari een salon besteld bij Merksofas in Maaseik (Belgie). De levering werd een paar keren uitgesteld na de geplande datum van rond einde mei. Na een paar keer proberen te bellen maar steeds antwoordapparaat te krijgen, toch maar eens terug langs de zaak gereden om te constateren dat deze leeg staat. Wij voelen ons serieus bedrogen na een voorschot te hebben betaald van 500 euro. We hebben contact opgenomen met de politie maar tot op heden nog geen resultaat. Eigenlijk weten we niet goed hoe we dit verder moeten aanpakken. Glimlachen gaat een stuk moeilijker als ik er aan denk. |
|
|
|
 |
vovpvi
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 03 jul 2010 20:51 Onderwerp: |
|
|
Dag Pilllipilli,
Je heb gelijk, in de winkel op de slachthuisstraat 35, 3680 Maaseik is nu een zaak gevestigd die "SUN SPA" heet. Abdelslam El-Ghafil is inderdaad verdwenen daar. De klanten die ik ken heeft hij een brief gestuurd met daarin de melding dat hij aan het "verbouwen" was en dan een GSM-nummer waar hij elke dag telefonisch te bereiken zou zijn.
Het enige wat ik kan bereiken is een voicemail.
Ikzelf heb klacht neergelegd bij de Politie van Maaseik en daar kreeg ik te horen dat ik nummer 30 was die daar kwam voor deze zaak. Verder is het afwachten.
Naar ik vernomen heb levert hij sommige mensen wel een salon. Het komt wel voor dat ze de verkeerde krijgen of een ander type. Op de bon staat nog steeds het adres van Maaseik. Ik heb inmiddels contact genomen met een advocaat en die raadde me aan om het 'gerecht' zijn werk te laten doen. Persoonlijk heb ik als Belg niet zoveel vertrouwen in deze instelling, maar kan momenteel niets anders doen.
Het enige wat ik nog verder weet is dat zijn 2 bezorgers (Noordafrikaanse types die weinig tot geen AN spreken en rondrijden in een gehuurde bestelwagen) telkens vertellen bij een levering dat MERKSOFAS een nieuwe vestiging gaat krijgen op de Rijksweg in Maasmechelen. Maarja de Rijksweg is lang, ze weten niet welk nummer en ook niet wanneer de zaak opengaat.
Naar mijn gevoel gaat Abselslam El-Ghafil enkele mensen de salons leveren die dan bij een garantiekwestie zich moeten wenden tot het adres in Maaseik waar nu SUNSPA ligt en daarna zich failliet laat verklaren.
Maar dit is een veronderstelling van mij.
Hier zie je dat er geen salonwinkel meer in Maaseik ligt:
http://www.sunspabenelux.nl/vestigingen/maaseik-belgie.htm |
|
|
|
 |
Pillipilli
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 19:13 Onderwerp: |
|
|
Dag vovpvi,
bedankt voor je snelle reactie. We kunnen jouw verhaal alleen maar bevestigingen over de brief en de zaak in Maasmechelen. We hebben gebeld naar het nummer 0486-178015 en kregen een man met Nederlands accent aan de lijn die beweerde dat alles in orde kwam. We hebben ook contact opgenomen met de Fortisbank en die hebben geadviseerd van aangifte te doen omdat de zaak met de noorderzon verdwenen zou zijn. Ik heb het BTW-nummer geverifieerd dat vermeld stond op de koopovereenkomst maar dit nummer is onbestaande. Bij faillissement is deze zaak evenmin teruggevonden. De verkoper leek mij een Nederlandse man van ongeveer 30 jaar oud, normaal postuur. Er was ook een vrouwelijke verkoopster die eveneens een Nederlands accent had van net over de grens, vrij jong en moeder van twee kinderen zoals ze beweerde.
We hebben ook met een koppel gesproken die in de maand maart wel hun salon hebben gekregen en waar alles is geleverd zoals afgesproken. Ik zal in ieder geval blijven verslag uitbrengen zodat misschien andere mensen hier ook mee geholpen zijn. |
|
|
|
 |
Veerle_j
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 aug 2010 21:26 Onderwerp: Merk sofas |
|
|
Hoi Iedereen,
heb vorig jaar in november een sofa gekocht bij Merk sofas te maaseik.
Deze zouden we laten leveren in april 2010, daar we dan gingen verhuizen.
Rond april/mei belde de verkopen bij merk sofas mij op voor te vragen wanneer ze deze sofa konden leveren. Daar de verhuis was uitgesteld had ik gezegd begin augustus, hij zou me dan terug bellen omdat ze eind juli op vakantie gingen.
Vandaag wou ik dus bellen voor mij sofa, ik bel eerst de telefoonnummer wat op men factuur staat: krijg ik te horen dat de nummer niet meer in dienst is.
Heb toen naar 1207 gebeld, zij konden helemaal nix vinden van merk sofas.
Toen naar de politie van Maaseik gebeld, zij vertelden dat de winkel daar dus weg is en dat ze naar Maasmechelen zouden zijn...Hier dus nix te vinden van meubelwinkels....
Ook naar KVK gebeld, zij zeiden dat de ondernemingsnummer nog actief stond.
Heb vandaag verschillende keren gebeld op het gsm nummer, maar er kwam constant voicemail.
Heb ook naar Die-toys gebeld in Maaseik, zij vertelden me dat ik niet de enige was die belden waar merk sofas naartoe was.
Ben dan maar vandaag een klacht gaan neerleggen bij de politie, maar denk dat ik kan fluiten naar het voorschot.
Nog mensen die hierover iets meer weten.
https://www.actisjura.nl/index.php?pg=dossier&m=faillissementen&kid=1574 Is dit dezelfde eigenaar dan?.?
Groetsels |
|
|
|
 |
Krullie
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 07 aug 2010 15:12 Onderwerp: |
|
|
Hallo allemaal,
Mijn mama zit dus ook met hetzelfde probleem als jullie. Ze heeft eind januari een salon besteld bij Merk sofas in Maaseik. Deze salon zou midden april geleverd worden. Eind april nog altijd geen salon geleverd. Ze belde naar het telefoonnummer wat op de factuur stond vermeld maar ze kreeg geen aansluiting. Het nummer was namelijk niet meer in gebruik. Nadien gebeld naar Die toys waar ze te horen kreeg dat het pand al leeg stond sinds eind maart en dat de verhuurder nog geld te goed had van Abdelsam. Mijn mama natuurlijk in alle staten want ze had ook een voorschot betaald van 450 €. ZE heeft contact opgenomen met de politie van Maaseik waar ze al snel te horen kreeg dat er nog klachten waren tegen hem maar dat zij niets konden doen. Ze moest klacht neerleggen bij het FOD economie, KMO, Middenstand in Antwerpen.
Dat heeft ze uiteindelijk gedaan maar op 21 mei kreeg ze plots telefoon van Abdelsam (wel een privénummer) dat de salon zou geleverd worden op 28 mei. En hij excuseerde zich voor de late levering maar ze waren verhuisd naar Maasmechelen op de rijksweg en hij vroeg of we de brief niet hadden ontvangen (nooit gehad).
Mijn mama was natuurlijk opgelucht maar op 28 mei is er geen levering gebeurd. Mama had al twee zetels meegegeven aan de kringloop en maar goed dat ze de grootste zetel niet aanvaard hebben anders hadden we geen salon meer!! De maandag erop heeft ze teruggebeld naar de politie van maaseik en gevraagd of ze een telefoonnummer van hem konden geven, zodat ze hem kon bereiken. Die heeft ze te pakken kunnen krijgen en ze heeft hem die dag aan de lijn gehad. Hij kon het niet begrijpen dat de salon niet was geleverd en ging het navragen. Hij zou mama de dag erop terugbellen wat natuurlijk niet is gebeurd. Mama heeft opnieuw teruggebeld maar telkens kreeg ze een voicemail bericht: Merk sofas, we zijn geopend van 12u tot 16.00 in Maaseik!!
Sindsdien heeft ze niets meer van hem gehoord.
In juni zijn we ook al bij de politie in Maasmechelen geweest en hebben we het hele verhaal uitgelegd en dat die persoon waarschijnlijk in Maasmechelen opnieuw mensen gaat oplichten.
Tot nu toe hebben ze nog niets gehoord of gezien van een opening van een nieuwe meubelwinkel.
De klacht die we hebben neergelegd is ondertussen verstuurd naar de rechtbank van eerste aanleg in Tongeren en zij hebben groen licht gegeven aan de politie van Maaseik om deze persoon op te sporen.
Hopelijk horen we er nog iets van
Indien jullie meer nieuws vernemen over deze oplichter, gelieve mij dan op de hoogte te houden aub!
Groetjes! |
|
|
|
 |
vovpvi
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 05 okt 2010 9:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb vorige week een bezoekje gehad van de politie Maaseik. Het bedrijf Merksofas is officieel failliet.
Het is reeds de 2de keer dat Abdelslam El-Ghafil failliet wordt verklaard. In deze zaak stond hij persoonlijk borg voor zijn winkel. Ook zijn broer is reeds enkele keren failliet gegaan. Met dit gegeven komt er zeker een onderzoek naar oplichting volgens de agenten.
De politie heeft wel kontakt met Abdelslam en hij zou gezegd hebben dat hij bereid was om de gedupeerden terug te betalen. Ik zou verder op de hoogte worden gehouden.
Momenteel zou hij verblijven in Nederland. |
|
|
|
 |
|