|
Auteur |
Bericht |
danielson
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 mrt 2010 11:55 Onderwerp: Niet vermelden dat vastrecht verschuldigd is |
|
|
Is een dagvaarding voor de civiele rechter (geen KG) nietig indien in de dagvaarding staat dat de gedaagde geen vastrecht is verschuldigd terwijl dat wel zo is?
Voor een dagvaarding in KG geldt dat ex artikel 112 juncto 120 Rv. |
|
|
|
 |
Yetl
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 01 mrt 2010 14:46 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt me niet, nietigheden voor dagvaardingen zijn beschreven in Rv. in Boek 1, titel 1, afdeling 6 en titel 2, afdeling 4. Dat lijken mij limitatieve lijstjes.
Ik kan me wel voorstellen dat de rechter in het geval de eiser wint, het vastrecht (verschrikkelijke term overigens) door de eiser laat betalen. Dat laat onverlet dat de eiser deze misslag kan herstellen door een herstelexploot. _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: ma 01 mrt 2010 15:22 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij staat er in dagvaardingen voor de sector civiel nimmer vermeld dat de gedaagde bij verschijning vast recht verschuldigd is. Toch wordt de gedaagde meestal* in de kosten veroordeeld als hij de procedure "verliest".
(* uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd!) |
|
|
|
 |
|