|
Auteur |
Bericht |
Hopeloos24
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 okt 2010 20:46 Onderwerp: Niet meewerken ex en mijn spullen |
|
|
Na 8 jaar liegen, bedriegen en bedreigen heb ik eindelijk de moed verzameld om mijn nu ex te verlaten. Wat ik verwachtte gebeurde ook, hij ging stalken, fysiek worden etc.. Ik heb geprobeerd zo snel en goed mogelijk voor mezelf te regelen. Aangifte gedaan van alles en een advocaat in de arm genomen. Gelukkig stond ons huis voor het verbreken van de relatie al te koop. Helaas werkt hij daar alleen niet aan mee en is het huis een grote bende. Ik ben dan ook met mijn advocaat een uitzettingsprocedure gestart.
Nu zit ik echter met een "praktisch" probleem. Ik heb nog een ander koop huis alleen op mijn naam, op zich prettig. Ik heb alleen geen spullen daar. Al mijn spullen staan nog in het huis dat we samen hebben. Van mijn advocaat moest ik mezelf laten inschrijven op mijn oude adres omdat dit alleen van mij is en dan kunnen de deurwaarders geen beslag op mijn salaris leggen voor zijn schulden.
Nu wil ik spoedig mijn spullen uit het gezamenlijk huis halen, echter sta ik daar niet meer ingeschreven. De politie geeft aan dat ik niet meer naar binnen mag ondanks dat het mijn spullen zijn. Mijn advocaat zegt gaan, hij heeft geen werk en betaald helemaal niks straks halen de deurwaarders jouw spullen weg. Tevens zou huisvredebreuk een civiele procedure zijn net als het verwijderen van de spullen en daar heeft hij een advocaat voor nodig. Aangezien die kans klein is gewoon gaan.
Mijn vraag is eigenlijk, heeft iemand dit weleens gehad en hoe te handelen tegen zo een agressief iemand in jouw huis die de spullen (die ik betaald heb) aan het vernielen is. Ik wil mijn spullen ophalen, is dit wel verstandig voor mijn eigen zaak?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Gr, |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 21 okt 2010 3:40 Onderwerp: |
|
|
In het grote gerotzooi waar je nu in verkeert lijkt het me niet handig om je spullen op te gaan halen.
Politie zegt niet ophalen en jij zegt dat het een gevaarlijke man is, twee redenen om er niet heen te gaan.
Dit advies is meer gebaseerd op logica dan op juridische gronden. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: do 21 okt 2010 9:43 Onderwerp: |
|
|
Dat je niet meer staat ingeschreven op het adres van de gezamenlijke woning, betekent niet dat je er niet meer naar binnen mag. Je bent mede-eigenaar. Jullie waren niet getrouwd?
Ik zou iemand meenemen en redden wat er te redden valt. |
|
|
|
 |
Hopeloos24
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 okt 2010 13:16 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties.
Wij waren niet getrouwd, hadden ook geen samenlevingscontract, helaas.
Advocaat gaf ook aan dat je dan inderdaad dan gewoon naar binnen kan gaan, maar wordt de wet dan niet hetzelfde als bij huurder/verhuurder. Die kan ook niet zomaar naar binnen gaan.
Ik wil inderdaad redden wat er nog te redden valt en ga er zeker ook heen met een aantal mensen. Ik ben alleen bang hoe zijn reactie zal zijn op fysiek geweld ook tegen de andere zit natuurlijk niemand te wachten, maar het alternatief niks staat me ook niet aan. |
|
|
|
 |
|