|
Auteur |
Bericht |
Bar2012
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 15:18 Onderwerp: Niet meer ingerooster na beschuldiging |
|
|
Ik had deze vrijdag gewerkt, zoals elke andere dag.
nu werd ik zondag gebeld door mijn supervisor of ik die vrijdag spacecake had genomen tijdens werk, dit had hij namelijk van iemand gehoord.
Dit is totale onzin maar ondanks dat ik hem dat uitlegde, heeft hij mij gewoon de rest van de maand niet meer in geroosterd!
Nu heb ik een 4 uren contract en deze maand al 15 uur gewerkt.
Graag zo ik willen weten of dit zomaar en of hij nog verder kan gaan zoals ontslag?
en welke stappen ik kan nemen ?
Gr
Bar |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 16:16 Onderwerp: |
|
|
Was het rooster al vastgesteld voor de rest van de maand?
Hoeveel uren heb je de afgelopen maanden gemiddeld gewerkt?
Je zou ook eens even met je baas om tafel kunnen gaan en vragen waarom hij op basis van informatie uit de tweede hand deze drastische maatregel neemt? |
|
|
|
 |
Bar2012
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 16:19 Onderwerp: |
|
|
Rooster was nog niet vastgesteld, rooster is na elke collega gestuurd behalve mij + stond helemaal niet ingeroosterd terwijl ik elk weekend gewoon werk!
en mijn supervisor regeert of negeert mij ! |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 18:19 Onderwerp: |
|
|
Als je een contract hebt voor 4 uren, zullen ze je deze uren ook moeten betalen. Of je er voor werkt of niet, niet inroosteren valt m.i. in de risicosfeer van de werkgever.
Je zou in een gesprek om opheldering kunnen vragen. Vraag dit gesprek desnoods formeel aan. Wil je supervisor niet met je praten ga je naar zijn/haar baas voor een gesprek.
Loopt dit op niets uit, kun je doorbetaling van het loon vorderen. Je zult je dan wel beschikbaar moeten stellen voor arbeid. Stuur dit aangetekend per post met handtekening retour. |
|
|
|
 |
|