|
Auteur |
Bericht |
Sventi
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 mrt 2012 12:40 Onderwerp: Niet aanwezig bij rechtszaak vanwege IC opname |
|
|
Beste,
Mijn vrouw werd op een zaterdag met spoed opgenomen op de intensive care. De dinsdag erop hadden wij een rechtszaak van bureau jeugdzorg over verlenging van OTS. De maandag heb ik direct gebeld met jeugdzorg, dit kon echter niet verzet worden, sterker nog er werd gevraagd of we echt niet konden komen. Ook de rechtbank heb ik gebeld maar ook daar geen begrip.
U begrijpt dat ik mij in een bananen republiek waan.
Nadat de rechtszaak toch was doorgegaan kreeg ik een mail van jeugdzorg die, voor ons vrij positief was. In de beschikking van de rechtbank blijkt dit een 100% ander verhaal. (Ik begrijp dat jeugdzorg verantwoordelijk is voor zijn mail en niet de rechtbank) Echter in de beschikking staat dat mijn vrouw aanwezig was (zij lag toch echt op de intensive care op dat moment)
Er staat niets als zijnde dat mijn verweer brief is ingeleverd bij de rechtbank, wat ik aan jeugdzorg gemaild had, met als eis dat de aanwezige deze zouden krijgen. (Dat mijn naam voor het gemak verkeerd is geschreven zal ik maar voor lief nemen)
Mijn vraag is dus:
Kan bovenstaande zomaar? Leven we echt in een bananen republiek waar je jezelf niet kan verdedigen als je in het ziekenhuis ligt?
Ik weet we kunnen in beroep, helaas dat moet met advocaat.
Aangezien we nog een behoorlijke rekening hebben liggen van een allimentatie zaak, welke we gewonnen hebben maar al meer dan een jaar geen stuiver van hebben gezien, is het onmogelijk om weer een advocaat in te schakelen. Voor bijstand zijn we al drie keer afgewezen. |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: za 17 mrt 2012 13:01 Onderwerp: |
|
|
Je zou een brief kunnen schrijven naar de rechtbank. Hierin vermeld je dat je er vanuit gaat dat er sprake is van een misverstand, je overlegt bewijsstukken waaruit onomstotelijk blijkt dat je vrouw in het ziekenhuis lag. Vervolgens vraag je om een herstelvonnis. Dan zou er sprake zijn van een verstek-zaak waartegen je, zonder advocaat, in verzet kunt. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
Sventi
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2012 17:55 Onderwerp: |
|
|
Dank je, ga ik daar mee aan de slag |
|