|
Auteur |
Bericht |
Bazzz81
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 07 okt 2009 11:39 Onderwerp: Negatieve naam door brief concurrent |
|
|
Als voorzitter van een stichting die zich bezig houdt met evenementenhulpverlening, ehbo opleidingen, reanimatie/AED cursussen, communicatie en verbindingsdienst (meldkamer), zit ik met een probleem.
Wij zijn in maart 2008 opgericht en hebben in het seizoen 2009 zeer goed gedraaid. We hebben op 32 dagen een evenement begeleid en dat is voor een startende organisatie zeker niet verkeerd.
Echter doet zich nu het volgende probleem voor.
Één van onze concurrenten stuurt aan onze klanten een brief waarom ze niet met hen in zee zijn gegaan, maar wel met ons. In deze brief noemt onze concurrent meerdere malen onze naam van de stichting.
Onze klanten bellen ons vervolgens weer verontwaardigt op.
De klanten krijgen dus vervelende brieven waarin ze moeten verantwoorden waarom ze met ons in zee zijn gegaan. Nu zijn we natuurlijk bang dat de klanten in 2010 geen diensten van ons willen om dergelijke brieven te voorkomen.
Mijn vraag: Mag de concurrent dit zomaar doen?
Is er een wet die dit verbied en onze naam beschermt?
m.vr.gr. Bas Dorsthorst
Laatst aangepast door Bazzz81 op ma 08 feb 2010 20:56, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
arthur56
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 21 okt 2009 16:34 Onderwerp: Re: Negatieve naam door brief concurrent |
|
|
Bazzz81 schreef: | Als voorzitter van een stichting die zich bezig houdt met evenementenhulpverlening, ehbo opleidingen, reanimatie/AED cursussen, communicatie en verbindingsdienst (meldkamer), zit ik met een probleem.
Wij zijn in maart 2008 opgericht en hebben in het seizoen 2009 zeer goed gedraaid. We hebben op 32 dagen een evenement begeleid en dat is voor een startende organisatie zeker niet verkeerd.
Echter doet zich nu het volgende probleem voor.
Één van onze concurrenten stuurt aan onze klanten een brief waarom ze niet met hen in zee zijn gegaan, maar wel met ons. In deze brief noemt onze concurrent meerdere malen onze naam van de stichting.
Onze klanten bellen ons vervolgens weer verontwaardigt op.
De klanten krijgen dus vervelende brieven waarin ze moeten verantwoorden waarom ze met ons in zee zijn gegaan. Nu zijn we natuurlijk bang dat de klanten in 2010 geen diensten van ons willen om dergelijke brieven te voorkomen.
Mijn vraag: Mag de concurrent dit zomaar doen?
Is er een wet die dit verbied en onze naam beschermt?
m.vr.gr. Bas Dorsthorst |
Ik denk dat je de bewoordingen maar moet beschrijven, de naam de partij waarmee je zaken doet lijkt met niet direct een 6:162. Is de naam van de stichting als merk gedeponeerd?
A> |
|
|
|
 |
jappie_legal
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 24 okt 2009 20:45 Onderwerp: |
|
|
door zijn toedoen bestaat de mogelijkheid dat jouw naam wordt aangetast. Je kunt ze een brief sturen en sommeren dat ze hier direct mee ophouden en een rectificatie sturen naar alle klanten.
Eventueel kun je een advocaat in de arm nemen en in een kort geding deze eis in rechte instellen. |
|
|
|
 |
|