|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 05 feb 2012 20:18 Onderwerp: Re: Nederlandse identiteit verkrijgen middels vermogen |
|
|
ivanshamoun schreef: | Zouden hun door het opkopen van een dergelijke onderneming de Nederlandse identiteit kunnen verkrijgen of in ieder geval het recht om hier te mogen wonen? |
Nee, de Nederlandse nationaliteit kun je niet kopen. Ze zullen gewoon moeten voldoen aan de voorwaarden die de Rijkswet op het Nederlanderschap stelt. Hier is op internet veel informatie over te vinden, bijvoorbeeld hier. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: ma 06 feb 2012 0:32 Onderwerp: |
|
|
"Kopen" is ook wel een beetje een vies woord he.
Er zijn wel andere landen waar je in aanmerking komt voor staatsburgerschap als je een bepaalde investering in het land doet (in ieder geval de VS en de Seychellen, zo uit m'n hoofd). |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 06 feb 2012 12:09 Onderwerp: |
|
|
Het blijft kopen.
In Nederland gelden deze regels niet. |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 07 feb 2012 19:21 Onderwerp: |
|
|
Hmm, toen ik in Heerlen geboren werd kreeg ik nog de nationaliteit van mijn vader en dat was de Duitse. Toen ik op 16 jarige leeftijd Nederlander werd heeft dat volgens mij wel geld gekost. Ik geloof iets van 300 gulden toen.
Maar dat zal dan wel te maken hebben gehad met het feit dat mijn moeder gewoon Nederlandse is neem ik aan.
Hoe dan ook, er is geld betaald zodat ik Nederlander kon worden en dat zie ik toch als kopen. _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 07 feb 2012 20:31 Onderwerp: |
|
|
Dat is leges betalen, niet betalen om Nederlander te worden... |
|
|
|
 |
|