|
Auteur |
Bericht |
Gardash111
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 15 nov 2009 23:05 Onderwerp: Nederlands Recht: VU of UVA? |
|
|
Hey,
Waarschijnlijk zal ik rechten studeren in Amsterdam, maar daar is de keuze niet meteen mee gemaakt: ze moesten daar perse 2 universiteiten hebben;p.
Graag jullie mening: welke van de 2 is "beter" voor NL-recht/Rechtsgeleerdheid? Het liefst wil ik in de richting strafrecht en staatsrecht. OvJ worden is m'n droom (:.
Welke van de 2 lijkt jullie meer geschikt, en waarom?
Alvast bedankt,
Gardash
(owja, en ik woon in R'dam;p) |
|
|
|
 |
Gardash111
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 feb 2010 14:41 Onderwerp: |
|
|
Iemand???
Of maybe Leiden?? |
|
|
|
 |
YBallin
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 8:34 Onderwerp: |
|
|
De VU is veel gezelliger! |
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 11:31 Onderwerp: |
|
|
Maar niets kan tippen aan de Radboud universiteit Nijmegen. (Overigens nog altijd als beste getest in de Elsevier). Het is dus eerder aan te raden om te verhuizen naar Nijmegen en aldaar te gaan studeren. |
|
|
|
 |
Patricia20
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 554
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 19:04 Onderwerp: |
|
|
Leiden is klassiek en traditioneel qua curriculum. Het KOG (de rechtenfaculteit) is een erg mooi gebouw. Ook is Leiden een heel gezellige studentenstad. Heb het er al 3 jaar ontzettend naar mijn zin. Wellicht is Leiden ook een overweging waard. Als je de strafrecht kant op wil is Leiden zeker een goede keuze. De docenten zijn enthousiast en kundig. Ben zelf van plan in september met de Master Strafrecht te beginnen.
Over de VU en de UVA kan ik niet oordelen. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
xsels
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: za 27 mrt 2010 14:25 Onderwerp: |
|
|
Ik ben begonnen aan de UVA, prachtige locatie maar ook erg massaal.
Na een jaar ben ik overgestapt naar de VU. Dit omdat de VU zo'n beetje naast de rechtbank staat waar ik werk.
Ik vind dat de VU beter georganiseerd is en dat er wat meer ruimte voor persoonlijke aandacht is.
Ik wil je de VU dan ook van harte aanbevelen! |
|
|
|
 |
|