|
Auteur |
Bericht |
ronl
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 25 mrt 2013 15:17 Onderwerp: Natuurlijk persoon dagvaarden voor annuleringskosten |
|
|
Kan iemand mij kort een antwoord geven s.v.p.?
Een klant heeft iets bij ons besteld een half jaar geleden. Voorwaarden ontvangen met daarin annuleringskosten van 30%.
Heeft nooit meer wat van zich laten horen, het gaat om een totaalbedrag van 3058,50 aan annuleringskosten.
Kunnen wij deze persoon nou zelf dagvaarden of zo niet waar doe je zoiets en wat kost dat?
Mvg
Ronl |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
ronl
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 26 mrt 2013 16:47 Onderwerp: |
|
|
Duidelijk, dank u..Nou nog iemand die een dagvaarding wil maken. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 26 mrt 2013 23:26 Onderwerp: |
|
|
ronl schreef: | Duidelijk, dank u..Nou nog iemand die een dagvaarding wil maken. |
Die zijn er genoeg Ik doe het met grote regelmaat, net zoals nog een paar duizend juristen in Nederland.
Het opstellen van zo'n dagvaarding hoeft niet meer dan een paar honderd euro te kosten. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 27 mrt 2013 11:30 Onderwerp: Re: Natuurlijk persoon dagvaarden voor annuleringskosten |
|
|
ronl schreef: | Kan iemand mij kort een antwoord geven s.v.p.?
Een klant heeft iets bij ons besteld een half jaar geleden. Voorwaarden ontvangen met daarin annuleringskosten van 30%.
Heeft nooit meer wat van zich laten horen, het gaat om een totaalbedrag van 3058,50 aan annuleringskosten.
Kunnen wij deze persoon nou zelf dagvaarden of zo niet waar doe je zoiets en wat kost dat?
Mvg
Ronl |
Zonder de overeenkomst te kennen, denk ik dat u meer kans maakt om nakoming te vorderen, dan om de annuleringskosten te vorderen.
De annuleringskosten staan waarschijnlijk in algemene voorwaarden opgenomen. Indien u zaken doet met een "consument" mogen deze voorwaarden niet onredelijk bezwarend zijn. Daarnaast, dient u de voorwaarden specifiek akkoord te laten verklaren door de consument. Een voorgedrukte tekst waarin een de consument akkoord gaat met de voorwaarden, wordt gezien als een "verklaringsfictie", waardoor de consument niet gehouden is aan die algemeen voorwaarden te voldoen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|