Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 18 mei 2024 4:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Naast de studie?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Wat doe je naast je studie?
Niets, ik studeer alleen
23%
 23%  [ 12 ]
Ik zit bij een studentenvereniging
3%
 3%  [ 2 ]
Ik zit bij een studievereniging
13%
 13%  [ 7 ]
Werk bij de rechtswinkel (of ander werk met juridische inslag)
11%
 11%  [ 6 ]
Studie- en studentenvereniging
0%
 0%  [ 0 ]
studie- en/of studentenvereniging en juridisch gerelateerd werk
28%
 28%  [ 15 ]
Anders nl ..........
19%
 19%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 52

Auteur Bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2004 18:57    Onderwerp: Naast de studie? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vroeg me af wat iedereen hier naast de studie doet. Zit je bij een studentenverenging, een studieverening, interessant bijbaantje of gewoon bijbaantje, rechtswinkel, iets anders?
Er zijn in mijn studiejaar diverse studenten die alleen maar studeren en zelf heb ik dan altijd het idee dat je iets mist. Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, maar ik heb hiervoor al eens vier jaar gestudeerd zonder er (op gewoon bijbaantje na) iets bij te doen en had na mijn eerste studiejaar van deze studie het idee dat ik in een jaar meer gedaan heb dan tijdens mijn eerdere studie.

Zelf heb ik een jaar bij een studentenvereniging gezeten (Olof), maar dat bleek niet echt iets voor mij te zijn (ik zat niet bij een dispuut, omdat ik al samenwoonde toen ik lid werd en de tijd voor het dispuut van mijn tijd met vriendje af zou gaan en ik daar weinig voor voelde(voor het inleveren van die tijd voor het dispuut bedoel ik dan)).
Ik zit al drie jaar bij een studievereniging, waar ik het 2e jaar voorzitter van ben geweest en nu regelmatig mee naar lezingen en excursies ga (ELSA).
Ik werk als oproepkracht (secretaressewerk) bij een advocatenkantoor. En ik werk sinds een maand iedere zaterdag bij een winkel die babykamers, kinderwagens etc verkoopt.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2004 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hey daar,
Ik werd al iets langer dan 2 jaar bij de Rechtswinkel Bijlmermeer.
Ben er hoofd van een van de 4 groepen die spreekuur lopen. De zaken die we voornamelijk binnen krijgen liggen op het gebied van: vermogensrecht, arbeidsrecht, huurrecht, sociaal verzekeringsrecht, bestuursrecht. Vind het na al die tijd nog erg leuk en het is altijd goed om je kennis paraat te houden. Werk ook nog als student-assistent dus heb een volle agenda naast het studeren Razz
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2004 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hey hey,
Jammer dat je niet een paar antwoorden in kunt vullen! Ik ben lid bij een studentenvereniging, waar ik net een jaartje bestuur van mijn dispuut op heb zitten, verder ben ik actief in het bestuur van de studentenflat waar ik woon. Ben ruim 2 jaar assistent-beheerder geweest, heb echter alle taken van beheerder vervuld. Nu doe ik bestuur van Stichting Huurdersbelang Stadswonen, dus vertegenwoordig 5000 a 6000 huurders tegenover de directie van Stadswonen en derde partijen. Verder zit ik nog in een werkgroep van de VU. Dit is een werkgroep die een richtlijn herziet, voor diabetische retinopathie. Een bezig bijtje hier dus. Geen wonder dat mijn studie niet zo op schiet. Ik heb trouwens nu plannen om stage te gaan lopen in Zuid Afrika, in een township....
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2004 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben lid van ELSA, Magister, AEGEE en MDE (Nog steeds.. ben al 7 jaar lid Wink).

Ik werk 16 uur in de week bij een vriend in zijn import/export zaak, en verder studeer ik nog een uur of 30 in de week, volg 10 uur college's, ben gemiddeld 30 uur per week online voor m'n studie, en nog eens 30 voor m'n plezier.
En daarnaast ongeveer 10 à 15 uur reistijd per week

Hmm Think 16+30+10+30+30+10 uur = 126 uur per week.
Er zitten er 168 in een week, dus ik heb nog 42 uur om me te vermaken en te slapen, en dan vinden mensen het vreemd dat ik zeg dat ik nooit moe ben.
Toch genoeg tijd over om te slapen Wink
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 11:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juul schreef:
hey hey,
Jammer dat je niet een paar antwoorden in kunt vullen!


Ik heb mijn best gedaan om alle mogelijkheden onder te brengen Laughing
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 14:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb maar anders in gevuld.

1. Ik studeer!! Ik ga naar vrijwel alle hoor-en werkcolleges dus das ongeveer 8 colleges ofzo per week (ik ben recidivist)
2. Ik zit bij Magister en volgend jaar waarschijnlijk de Smeetskring
3. In het weekend werk ik bij de plaatselijke friettent in mijn woonplaats, zo'n 10-20 uur...
4. Ik wil graag ivm mijn studie bij een of ander accounting of belasting of zoiets kantoor aangiftes enzo voor mensen gaan invullen maar ik moet het nog ff snel uitzoeken allemaal..
5. Ik ga zeer binnenkort misschien op kamers dus wie weet wat er nog allemaal komt...

Liefs, Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 15:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik kom eigenlijk dus pas net kijken maar heb meestal toch wel een grote smoel Wink
Ik studeer, ten eerste. Maar die boeken zelf vind ik niet het boeiendste. De hoorcollege's, werkgroepen en nevenactiviteiten maken het m.i. leuk en de moeite waard.
Nevenactiviteiten ben ik aan het ontdekken. Eerst dus de fora, zowel deze als die van de EUR zelf. Maar die is lang niet zo leuk als dit forum!
Daarnaast ben ik net voorzitter van een dispuut van de studievereniging JFR, Juridische Faculteitsvereniging R'dam (geloof ik Wink). Denk bij dispuut niet aan jasje-dasje en zoveel mogelijk bier drinken, het is geen studentenvereniging. Denk eerder aan studie-gerelateerde activiteiten organiseren, en zoveel mogelijk bier drinken ! Wink
Voor ik naar de EUR kwam heb ik 1 jaar in Amsterdam gestudeerd. Studie stelde niks voor, maar ben wel 2 jaar lid geweest van een studentenvereniging aldaar.

Dit is een leuke topic! Vooral voor groentjes zoals ik die wel willen maar niet weten wat er is en waar het is. De EUR is een prima uni, maar je moet echt alles zelf organiseren.
Misschien een idee om een soort van overzicht-topic te maken, bv bij 'stage/praktijkervaringen' met verenigingen, bijbaantjes, etc + de gegevens van die groepen en de mensen hun eigen ervaringen ermee?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 15:22    Onderwerp: poll Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Zelf ben ik lid van de JFV van Maastricht, die geloof ik niet zo actief is als de JFV's in jullie studentensteden Sad

Daarnaast ben ik ELSA-lid, maar voor die vereniging geldt hetzelfde: ze organiseren maar 1 of 2 keer per jaar iets, dus volgend jaar zullen ze mijn contributie moeten missen.

Voor studentenverenigingen/disputen voel ik eigenlijk niets.
Wat wel veel tijd vergt is het werk dat ik doe (onbetaald overigens) bij de Vrouwenrechtswinkel Maastricht. Dit is een vrijwilligersinstantie die net zo werkt als andere rechtswinkels, alleen dan voor en door vrouwen. Ik wil wel graag kwijt dat dit geen geitenwollensokken/jaren'70/ emancipatieclubje is, maar een volwaardige rechtwinkel met interessante zaken. Very Happy Dit is namelijk het beeld dat veel mensen hebben bij de naam van de organisatie.

Groetjes,

Martine.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 16:17    Onderwerp: Re: poll Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martine schreef:
Daarnaast ben ik ELSA-lid, maar voor die vereniging geldt hetzelfde: ze organiseren maar 1 of 2 keer per jaar iets, dus volgend jaar zullen ze mijn contributie moeten missen.


Dat meen je niet!! Zo weinig activiteiten? ELSA Tilburg doet het wat dat betreft een stuk beter dan. Ik denk dat er zeker 2 tot 4 x per maand iets georganiseerd wordt. En dan heb ik niet over de borrels Wink
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 20:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar ELSA Tilburg werd dan ook gerund door jou, en nu volgen ze gewoon jouw goede voorbeeld. Wink
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
essie

essie

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 20:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik ben actief lid bij studievereniging juribes (voor bestuurskunde &recht en management) daarnaast leef ik van 4 bijbanen: in de vakanties werk ik op campings/bungalows waar dan ook in NL als recreatie-entertainer. daarnaast ben ik promotiemedewerker, enqueteur verkeersteller en als laatste werk ik op de universiteit bij door mee te helpen bij open-dagen, orientatiedagen, stuiebeurs, infomarkten enz enz

voordeel hierbij is dat je je eigen zelf kunt inplanne, geen vaste tijden! echt ideaal
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 20:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Enqueteur verkeersteller?
Dat betekend toch vroeg opstaan en dan de hele dag in de kou op een soort stopwatch (teller) drukken als er een auto staat.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
essie

essie

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 21:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja maar wel op 1 dag ff 90€ beuren of meer, dat heb ik er wel voor over voor zo'n werk
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 21:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het blijft koud BRRRRRR.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
essie

essie

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

maar het heeft ook zijn leuke kanten:
je ziet echt de automobilisten de raarste dingen doen in een auto (dat wil je gewoon niet weten) en er zijn er genoeg die naar je toeteren, zwaaien je een drankje aanbieden (als je bij de stoplichten staat), mensen die je de weg vragen (alsof ik die weet als ik in dordrecht sta) of van die malloten die vragen of je van de politie bent hahahaha
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds