|
Auteur |
Bericht |
ChrisD
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 nov 2011 20:36 Onderwerp: Na 1 jaar vast contract aangeboden, daarna ingetrokken! |
|
|
Hallo mensen,
Ik heb een bijzonder geval, hopelijk weet iemand een oplossing!
Een vriend van me heeft een jaarcontract dat binnenkort afloopt.
Hij heeft tijdens een evaluatie gehoord dat hij een vast contract krijgt. Dit staat ook op papier en dit heeft hij in zijn bezit.
Hij heeft zelfs het vaste contract onder zijn neus gekregen, maar hij heeft nog niet getekend omdat hij het niet eens was met het salaris. Zijn werkgever gaf aan dat ze met een ander voorstel zullen komen. Er is dus geen meningsverschil over het inddiensttreden. Daar gaat hij wel mee akkoord. Mondeling dus.
Vervolgens komt er bij de werkgever een fout naar boven die hij gemaakt zou hebben in het werk. Hierop besluit de werkgever het vaste contract alsnog in te trekken. Mag dit zomaar?
Volgens mij is de overeenkomst al mondeling voltrokken dat hij in vast dienstverband komt. Alleen was men nog in onderhandeling over het salaris. Zij hebben aangegeven dat ze hem vast in dienst willen, en dat staat ook in het evaluatie rapport. Daar kunnen ze dan toch niet op terugkomen omdat er toevallig een (al dan niet grote) fout gemaakt is in zijn werk daarna??
Hopelijk weet iemand het
groetjes
Christel. |
|
|
|
 |
Evil-cliniclown
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 29 nov 2011 22:39 Onderwerp: |
|
|
Geachte TS,
Het is een geval van aanbod en aanvaarding. Er is een aanbod gedaan van de WG om in vaste dienst te treden tegen een bepaalde prijs, welke is afgewezen door de WN. WN zegt dat hij voor een hogere prijs in dienst wil treden, welke wordt afgewezen door de WG.
Welke reden de WG gebruikt is m.i. niet van belang. Tenzij ze letterlijk akkoord zijn gegaan met in dienst treden tegen een door de WN te bepalen prijs. Dit laatste lijkt me uitgesloten. Aanbod en aanvaarding zijn altijd over de gehele overeenkomst, tenzij anders bepaald.
Een overeenkomst kan niet tot stand komen zonder aanbod en aanvaarding. Jammer dat je maat zijn contract is misgelopen, maar ik zie geen bindende overeenkomst in dit geval. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 30 nov 2011 1:53 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het eens dat als je niet akkoord gaat met het salaris, er nog geen arbeidsovereenkomst tot stand is gekomen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 30 nov 2011 11:00 Onderwerp: Re: Na 1 jaar vast contract aangeboden, daarna ingetrokken! |
|
|
ChrisD schreef: | Volgens mij is de overeenkomst al mondeling voltrokken dat hij in vast dienstverband komt. Alleen was men nog in onderhandeling over het salaris. |
Ik het sowieso eens met de eerder reacties.
Toch wil ik nog reageren op deze twee zinnen die je achteloos achter elkaar schrijft.
Ik weet namelijk niet hoe het bij jullie zit, maar mijn allergrootste drijfveer om iedere dag weer aan het werk te gaan is toch wel dat ik ervoor betaald krijg. Als je het niet eens bent voor wat betreft de hoogte van dat bedrag, dan heb je geen overeenstemming voor wat betreft een van de meest elementaire zaken uit een arbeidsovereenkomst. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|